Forgalomba álltak az első új egyiptomi kocsik

iho/vasút   ·   2020.08.25. 19:00
enr_kocsi

Az ENR eddig harminchárom járművet vett át, melyet még 175 követ az éven, köztük már Dunakeszin gyártottak is.

Az egyiptomi nemzeti vasút ENR még 2018 szeptemberében rendelt összesen ezerháromszáz vasúti személykocsit az orosz Transzmasholdingtól (TMH). A több mint egymilliárd euró (közel 350 milliárd forint) értékű üzlethez a magyar Eximbank és az orosz Roseximbank nyújt hitelt. A tervek szerint a járművek több mint felét, 680 kocsit Magyarországon, a TMH International AG és a Magyar Vagon által nemrégiben a magyar államtól felvásárolt Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ) építik meg.

Az első harmadosztályú, prototípus kocsik tavaly októberre készültek el a Transzmasholding oroszországi, tveri üzemében (TVZ). A járművek különböző statikus és futópróbái Oroszországban, Magyarországon, majd a célországba szállításukat követően Egyiptomban is zajlottak. Ezt követően kezdődhetett meg a sorozatgyártás, majd a kocsik Egyiptomba szállítása.

Forgalomba álltak az ENR első új, orosz gyártású vasúti kocsijai (képek forrása: Railway Gazette)

A Railway Gazette arról számol be, hogy a jelenleg még meglehetősen elavult gördülőállománnyal üzemelő egyiptomi vasút számára korszerűnek számító kocsik első példányai a napokban álltak forgalomba az észak-afrikai országban.

Egyelőre két viszonylaton közlekednek: a Kairó és Alexandria közötti 208 kilométeren, valamint a fővárosból déli irányba, a 380 kilométerre található Aszjúton át a 473 kilométerre fekvő Szohágig.

A harmadosztályú, légjavítóval és LED-világítással ellátott járművek mindegyikén 88 ülőhely, valamint két WC található. A forgóvázak tengelyeinél kétszintű laprugózást alkalmaznak, a pneumatikus fékrendszert a piacvezető Knorr-Bremse szállítja. A gyártó szerint a negyvenévnyi üzemre tervezett kocsik teljes mértékben megfelelnek a jelenkori biztonsági elvárásoknak.

Az ENR új zászlóshajóit öt kivitelben gyártja le a tveri és a dunakeszi üzem: légjavítós, valamint légkondicionált, harmadosztályú kocsiból ötszáz-ötszáz, másodosztályú, légkondicionált kocsiból 180, első osztályú, légkondicionált járműből kilencven, másodosztályú, légkondicionált, büférésszel is ellátott kocsiból pedig harminc épül meg, várhatóan öt év alatt – jelenti az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek