Gigahosszú tehervonatok közlekedését vizsgálja az FRA
Az amerikai Szövetségi Közlekedési Hatóság három jelentést adott ki hétezer-ötszáz lábnál – vagyis 2286 méternél – hosszabb szerelvényekről, azok biztonságát és teljesítményét elemezve.
A tesztek eredményei azt mutatják, hogy a légfékrendszer nagyrészt az elvárt módon üzemelt az ellenőrzött környezetben, az FRA szerint azonban további próbákra van szükség a nem optimális körülmények közötti működés során lehetséges biztonsági hiányosságok azonosításához.
A kutatás szerint csak vonó- és tolómozdonyt használva hosszabb vonatok esetén a nem szándékos fékkioldás veszélye nagyobb volt, a fékhatás pedig némileg lassabban alakult ki. A szerelvénybe sorozott mozdonyokkal, ezáltal elosztott teljesítménnyel viszont jobb fékezési képességet lehetett elérni, mint csak vonó- és tolómozdonyt alkalmazva.
Arra is fény derült, hogy a lejtőn és emelkedőn való kapaszkodás során a vonat bizonyos részeit nagyobb erők érték; az FRA szerint még több kutatómunkára van szükség a mechanikai alkatrészek tartósságára gyakorolt hatások megértéséhez.
A hatóság közölte, nincs olyan szövetségi törvény, mely korlátozná a vonatok hosszát vagy előírná, hogy a vonatok mennyi ideig zárhatják el az útátjárókat, de továbbra is kiemelt figyelmet fordít a hosszú vonatok biztonságra és életminőségre gyakorolt hatására.
Az FRA-tól elmondták, a tehervonatok hossza növekszik, és még soha nem volt ekkora igény a pontos, használható adatokra a gigahosszú tehervonatok kapcsán, melyek akár három mérföld (4,8 kilométer!) hosszúak is lehetnek.
A hatóság élen jár a nagyobb átláthatóság és a több adat érdekében ezen a területen, a munkaügyi és vasúti ágazatban érdekelt felekkel való együttműködés révén pedig garantálják, hogy a vasúti árufuvarozási műveletek biztonságosan és hatékonyan működhessenek anélkül, hogy a vasúti dolgozókat és a közösségeket potenciálisan káros helyzetekbe sodornák – írja a Railway Gazette.
(Nyitóképünk illusztráció)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!