Ha tavasz, akkor vágányzár!

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2014.03.23. 21:15
kiskep

Úgy, ahogy az emberek kivonulnak a veteményes kertbe szorgoskodni az egyre erősödő napfényben, ugyanúgy jelennek meg a munkagépek is a sínek mentén. Tavasztól őszig az idén is sok minden változik meg Csehországban is. Az I. korridoron máris három helyen kezdtek el dolgozni a munkások. A III. és IV. korridoron is a terv szerint haladnak a felújítások.

Praha-Bubeneč állomáshoz közelít a Békapofa - mögötte már épül a zajvédő fal<br>(fotók: a szerző)

Az I. vasúti korridoron (Děčín–államhatár–Prága–Česká Třebová–Brno–Břeclav–államhatár) Praha-Bubeneč állomás környékét korszerűsítik. Új megálló (Podbaba) is épül Praha-Bubeneč és Praha-Sedlec között. Az eddigi bubeneči állomás megszűnik, csupán kitérő lesz a modernizáció után. A felújítási munkák május 18-áig tartanak, ezalatt az idő alatt a Prága–Kralupy nad Vltavou vonalon vágányzári menetrend van érvényben. Ez főként a személyvonatokat érinti, hétvégenként az egyébként Prága központi pályaudvarára (Masarykovo nádraží) közlekedő személyek Praha-Holešovicén keresztül a prágai főpályaudvarra (hlavní nádraží) érkeznek, s onnan is indulnak. Hétköznapokon a városi S-Bahn sem közlekedik (S41-es vonal) Roztoky u Prahy és Praha-Libeň között.

Praha-Klánovice megállóban is hozzáfogtak a munkához

A cseh főváros területén még egy vágányzár nehezíti a forgalomirányítók dolgát. Praha-Běchovice és Úvaly között is megkezdték a vasúti pálya modernizációját. Már nagy a mozgás, túrnak, fúrnak, rombolnak és építenek a munkások. A háromvágányú szakaszon naponta rengeteg vonat megfordul az S-vonalas személyvonatoktól a Pendolinókon át a tehervonatokig. Ezért is érezhető az egyik vágány hiánya. A legnagyobb próba viszont a húsvéti ünnepekkor lesz, amikor is a három vágányból csak egy lesz majd járható Běchovice és Úvaly között. Emiatt akkor biztosan kerülni kell jó pár szerelvénynek. A vonatok zöme napközben is a Kolín–Lysá nad Labem–Praha-Vysočany útirányon át jutnak be a főpályaudvarra. Az ötnapos vágányzár április 17-étől 21-éig tart. A teljes körű modernizációt követően a vonatok 160 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd a szakaszon.

Ústí nad Orlicí állomás átépítése nem piskóta, a természeti adottságokat is figyelembe kell venni<br>(fotó: Železničář)

A harmadik menetrendi beavatkozás az I. számú cseh korridoron Ústí nad Orlicí állomás felújítása miatt történik. Itt március 16-ától dolgoznak, s egészen augusztus 31-éig vágányzári menetrend van érvényben. Ez idő alatt Ústí nad Orlicí állomáson egy vonat sem áll meg. Pótmegállóként az egy kilométerrel nyugatabbra fekvő (és a városközponthoz közelebb lévő) Ústí nad Orlicí-město megálló szolgál. A jegypénztárakat és egyéb szolgáltatásokat is kiköltöztették oda a régi épületből. A letohradi irány kiszolgálása pedig vonatpótló autóbuszokkal van megoldva Ústí nad Orlicí-město megállóból. Naponta négy közvetlen sebesvonat marad csak a pályán, ezek Pardubice hl.n. felől csak Dolní Libchavy állomáson állnak meg. Ide Ústí nad Orlicí-město megállóból pótlóbuszok viszik az utasokat.

A III. számú korridoron Český Těšín állomáson és környékén dolgoznak, a IV. számú korridor építése pedig elég nagy tempóban halad. De ezekről majd legközelebb.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek