Hamarosan megkezdődhet a BKV új Mercedes-maximidijeinek gyártása

A fővárosi közlekedési társaság szakemberei az utasigényeket tökéletesen kielégítő belső kialakításról és az elektronikus rendszerek funkcióiról is egyeztettek a járművek kivitelezőjével Mannheimben a gyártás megkezdése előtt.
A 65, plusz opcionálisan további húsz Mercedes-Benz Citaro K autóbusz tartós bérletéről tavaly novemberben írt alá szerződést a BKV a Truck-Trailer & Parts Kft.-vel. A megállapodás 96 hónapra szól és további 24 hónappal meghosszabbítható.
A társaság flottájába érkező maximidi buszok a kor elvárásainak megfelelő felszereltséggel, ergonomikus utastérrel, fedélzeti kamerákkal és korszerű, az átszállási kapcsolatokat is mutató utastájékoztató rendszerrel fognak rendelkezni. Az utasok kényelmét szolgálja az üléseknél elhelyezett USB-töltő csatlakozási lehetőség is. A buszok alacsonypadlósak és klimatizáltak, a külső és az utastér-világítás pedig energiatakarékos LED-es rendszerű lesz. A BlueTec Euro VI-E környezetvédelmi osztályba sorolt, korszerű, 7,7 liter hengerűrtartalmú motornak köszönhetően átlagfogyasztásuk és ezáltal a környezeti terhelésük alacsony.
A BKV-tól elmondták, az érkező járművek forgalomba állítása jelentős mérföldkő a társaság flottafiatalítási programjában. Ezzel az újabb járműcserével az autóbusz-állomány mintegy nyolc százaléka korszerűsödik, méghozzá esztétikailag, műszakilag és utaskomfort tekintetében is az aktuális elvárásokat kielégítő példányokkal.
Az új járművekre vonatkozó alapos tenderkiírás rendszerint a lehető legpontosabb műszaki specifikációkat tartalmazza, a gyártás megkezdése előtt azonban bizonyos kérdésekben egyeztetni kell a kivitelezővel, hogy a flotta új tagjai tökéletesen igazodjanak majd a budapesti utazóközönség és a közösségi közlekedési rendszer igényeihez. A mannheimi látogatáson több dizájnnal és funkcionalitással kapcsolatos részletet tisztáztak a BKV és a Mercedes-Benz szakemberei. Egyebek mellett meghatározták a kapaszkodók, a jegykezelő automaták és a leszállásjelzők számát és helyét, a vezetőfülke műszerfalán található kapcsolók pontos működési elvét, szerepét, valamint kisebb karosszéria- és burkolati elemek színét, fényezését. A megbeszélés kiemelten fontos célja volt, hogy a járművek elektronikus fedélzeti eszközei – különösen az utasszámláló – Budapest-specifikus módon tudjanak kommunikálni a Futár rendszerrel, illetve mindenben megfeleljenek annak speciális műszaki kritériumrendszerének.
Az új Mercedes-Benz Citaro K érkezése az asszisztens járműrendszerek elterjedésének is utat nyit a BKV-nál. Ennek köszönhetően a biztonságot az utasteret és a forgalmat figyelő kamerákon túl a holttérfigyelő, a gumiabroncsok nyomását mérő, a járművezető éberségét figyelő, a táblafelismerő, valamint a gyalogosok és kerékpárosok jelenlétére figyelmeztető rendszerek is növelik. Kiemelt figyelmet kap az informatikai eszközökkel ellátott járművek kiberbiztonsága is.
(Nyitóképünkön egy Mercedes-Benz Citaro K maximidi autóbusz. Kép forrása: Mercedes-Benz / BKV)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!