Hibrid tolatómozdonyokat gyárthatnak az Egyesült Királyságban

iho/vasút   ·   2020.06.19. 15:00
400px_clayton_beacon_hibridmozdony

A CBD90 sorozatú, Hybrid+ típusú, kilencven tonnás gépek a legnagyobb mozdonyok lesznek az Egyesült Királyságban az elmúlt több mint húsz évet illetően. A négytengelyes, Bo-Bo tengelyelrendezésű mozdonyokat elsősorban ipari tolatási feladatokra tervezik. A típus szíve egy EU Stage V emissziós besorolású dízelerőforrás, mely a háromfázisú betáplálásról is feltölthető akkumulátorokat táplálja. Az International Railway Journal információi szerint az akkuk négy, egyenként 104 kilowatt teljesítményű, karbantartásmentes, nagy nyomatékú vontatómotort hajtanak meg. A mozdony kizárólag akkumulátoros meghajtásra is képes, ekkor kibocsátásmentesen üzemel. A CBD90-es háromszáz kilonewton vonóerőre képes, ennek köszönhetően 2500 tonnás szerelvényeket is meg tud mozgatni, maximum 1,7 százalékos emelkedőn is.

Tizenöt akkumululátoros-dízel hibridmozdonyt építhet a Clayton Equipment (kép forrása: Railway Gazette)

A hibridmozdony iránt érdeklődő brit társaságok lízingelhetik majd a gépeket a Beacontól. Ez a konstrukció számos előnnyel jár, például alacsonyabb költségekkel, rövidebb átfutási idővel, valamint Nagy-Britanniai központú támogatással a gyártó- és a lízingcég részéről is. A Beacon széleskörű vasúti lízingtapasztalattal rendelkezik, melynek köszönhetően a két társaság maximálisan ki tudja majd használni a lehetőségeket ahhoz, hogy az ügyfélbázist fenntartható, alacsony kibocsátású, környezetbarát berendezésekkel lássa el.

A Clayton Equipmentnek három év alatt kell átadni a tizenöt mozdonyt. A megállapodás opcionálisan további gépek megrendelését is lehetővé teszi – jelenti a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.