Horgos, Palics: szépen halad az állomások felújítása

Szabadka és Horgos között már formálódik az állomások új kinézete, körülnéztünk. Képriport.
Legutóbbi képriportunkban a Szabadka–Horgos–Röszke–Szeged vasútvonal szerbiai szakaszán folyó átépítési, felújítási munkálatokkal kapcsolatban a szabadkai állomás közvetlen közelében zajló történésekkel foglalkoztunk. Ezúttal azt nézzük meg, mi történik a vonal többi részén, nevezetesen a Szabadka és Horgos közötti szakaszon.
Az előzetes ígéretekkel összhangban megkezdték a horgosi, a királyhalmi és a palicsi állomásépületek felújítását, szépítését. Az említett indóházak kívül-belül teljes felújításon esnek át, beleértve a nyílászárók cseréjét, illetve a tetőszerkezet átépítését. Jól haladnak a vágányok alatti gyalogos átjárók építésével is. Több szakaszon már a felsővezeték tartó oszlopok is a végleges helyükön állnak.

Királyhalom állomáson és Hartmann kitérő (Javna Skladišta) megállóhelyen jó ütemben készül az utasok kényelmes le- és felszállását biztosító magasperon.

















Képaláírások:
1. kép: A horgosi állomáson létesülő gyalogos-kerékpáros aluljáró építése
2–3.: Míg a folyóvágány UIC60-as típusú sínekből lesz kialakítva, addig a kitérők 49-es sínekből készültek. Az ezek közötti magasság- és talpszélességbeli különbséget gyári átmeneti sínszálakkal oldják meg
4–5.: Megszépül az állomásépület is
6.: A híres vágánydarab, melynél Orbán Viktor magyar miniszterelnök és Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök hivatalosan is elindították a felújítási munkálatokat ez év október 18-án
7–8.: Részletek az állomásépületről
9–10.: A királyhalmi indóházat is kívül-belül felújítják…
11.: ...szemben vele viszont megmarad a régi szolgálati lakóház
12.: A magasperon is készülőfélben van
13.: A hajdújárási épület marad ebben az állapotában
14.: A palicsi állomás „hosszú” végén levő útátjáró Szeged felé...
15.: …és Szabadka felé tekintve
16.: Palicson is épül gyalogos-kerékpáros aluljáró a vágányok alatt
17.: A tető felújításához szükséges anyagok nagyobb része már a helyszínen van
18–19.: A Szabadka előtti Hartmann kitérő megállóhely állapota. Itt is hozzáfogtak a magasperon építéséhez, és a felsővezeték tartó oszlopok is már a helyükön vannak
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!