Ismét a Talgótól vesznek nagysebességű motorvonatokat az arabok

iho   ·   2015.03.20. 18:45
400px_haramain_talgo

A szaúd-arábiai nemzeti vasúttársaság Saudi Railways Organization (SRO) és a spanyol gyártó között a napokban aláírt megállapodás értéke 200 millió dollár. A Talgo szerint a vonatok megfelelőek lesznek az Öböl-menti Együttműködési Tanács tervezett vasúthálózatának is, a megrendelés pedig tovább erősíti a Szaúd-Arábia és a Talgo közötti üzleti kapcsolatokat, továbbá utat enged a gyártó új tervei számára – adja hírül a Railway Gazette.

A pályafejlesztéseknek és a motorvonatok kétszáz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességének köszönhetően az arab főváros és a Perzsa-öböl partján fekvő, körülbelül egymillió lakosú város közötti 480 kilométeres úthoz szükséges jelenlegi négy óra húsz perces menetidő három órára csökkenhet.

A szaúd-arábiai SRO újabb hat nagysebességű szerelvényt vesz a spanyol Talgótól, azonban az előző, villamos motorvonatokhoz képest az új szerelvények már dízel-elektromos üzeműek lesznek<br>(látványterv: SRO)

A tizenhárom kocsis dízel szerelvények hasonlóak lesznek azokhoz a Talgo 350-esekhez, amiket az SRO nemrég szerzett be a Mekkát, Dzsiddát és Medinát összekötő, nagysebességű Haramain-vonalra. A két járműtípus között a legnagyobb eltérést az jelenti majd, hogy míg a Haramain-szerelvények csak felsővezetékről képesek üzemelni, a Dammámba közlekedő vonatok dízel-elektromos üzeműek lesznek. Mivel a Haramain-vonal sivatagi környezetben vezet, a vonatokhoz a Talgo kifejlesztett egy úgynevezett „sivatagi csomagot”, amely megerősített szigetelést, ablakvédelmet, valamint a homokszemcséket és az akár ötvenöt Celsius fokos hőséget is tűrő festést és burkolatokat foglal magában.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a Talgo kínálatában jelenleg két dízel-elektromos motorvonattípus található: a Talgo XXI és a Talgo 250 Dual. Előbbi, teljes mértékben dízelüzemű verziót a kétezres évek elején fejlesztették ki. Ez a típus tartja a nem elektromos üzemű szerelvények sebességi világcsúcsát, a 256,38 kilométer per órás tempót. Utóbbi verziót a spanyol gyártó a nyomtávváltásra képes Talgo 250 villamos motorvonatból alakította ki, amelyet a Renfe 2012 júniusa óta használ Madrid és Galicia között, 730-as sorozatként. A 250 Dual szerelvényekben található két dízel-elektromos motorkocsi, melyek a három kilovoltos egyenáramot és a huszonöt kilovoltos váltakozó áramot is „értő” motorkocsik számára biztosítják a betáplálást a felsővezeték nélküli szakaszokon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek