Itt aztán lehet suhanni – elvileg

MTI/iho   ·   2015.11.05. 21:29
800---PB057242

Az avatóünnepségre Törökszentmiklósról – a néhány percen át óránként 160 kilométeres sebességgel haladó – különvonattal érkező Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: a közel 121 milliárd forintos beruházás támogatásával a nemzeti ügyek kormánya kétmillió ember közlekedésének és ezáltal életminőségének javításához járult hozzá. A Budapest–Debrecen–Nyíregyháza 100-as vasútvonal a Tiszántúl, a Sárrét közlekedési tengelye, ütőér a térség számára, amely kihat a gazdaságra, a turizmusra egyaránt.

A Fegyvernek-Örményes és Kisújszállás közti részt 160-nal tette meg a különvonat. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Vörös Attila)

Fazekas Sándor emlékeztetett rá, a példaértékű beruházás tervezése már 1990 környékén elkezdődött, és hosszú évek munkája kellett hozzá, hogy megvalósuljon.

Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hozzátette: a megújult vasúti pályán a decemberi menetrendváltástól felújított szerelvények közlekednek majd, a vasúttársaság pedig saját forrásból megkezdi a kisújszállási, a karcagi és a püspökladányi állomásépületek felújítását.

Ünnepélyes szalagvágás Püspökladányban

– Folytatódik a 100-as vasútvonal építése is: a következő fejlesztési szakaszban Püspökladány és Debrecen között korszerűsítik a vasútvonalat – mondta a vezérigazgató.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: a most elkészült csaknem 70 kilométeres vasúti pályán óránként 160 kilométeres sebességgel haladhatnak (majd, egyszer – a szerk.) a vonatok, korszerű biztosítóberendezéseket telepítettek, öt állomáson peronaluljárókat építettek, a vonal mentén közúti alul- és felüljárók készültek.

Ismertetése szerint a 2007–2013 közötti európai uniós költségvetési időszakban 34 kilométer gyorsforgalmi út, 1100 kilométer közút és 540 kilométer vasúti pálya épült, illetve korszerűsödött az országban.

Püspökladány vasútállomás

Ugyanebben az időszakban elkészült továbbá hetvenhárom állomás és megállóhely, negyven közúti alul- és felüljáró, negyvenkét gyalogos felüljáró, hatvan peron, 173 ezer négyzetméter zajvédő fal és 6100 P+R parkolóhely – sorolta a NIF kommunikációs igazgatója hozzátéve, hogy a munkák 2016-ban folytatódnak: mintegy 130 kilométer hosszú vasútfejlesztés kezdődik meg jövőre.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.