Jöhetnek az áramátalakítók: új lengyelországi üzemet avatott a Stadler
A białystoki Stadler Converter üzem egyenáramú átalakítókat fog készíteni a gyártó vasúti járműveihez, évente várhatóan ötszáznál is többet.
A Stadler új üzeme elsősorban vontatási és segédüzemi átalakítók, városi tömegközlekedési járművek (villamosok, metrószerelvények) akkumulátortöltőinek, valamint olyan egyéni igényekre szabott járművek, mint a fogaskerekű és keskeny nyomközű vasúti járművek fejlesztésére specializálódik, de ezen felül a cégcsoport más üzemeit is el fogja látni. A Stadler egyéb üzemeiben előállított áramátalakítókkal együtt ezernél is több olyan jármű közlekedhet majd 2026 közepére, melyekben a cég eszköze dolgozik.
A legkorszerűbb technológiával felszerelt, hétezer négyzetméteres létesítményben termelési részlegeket, egy laboratóriumot, raktárt, közösségi tereket, irodákat és egy parkolót is kialakítottak. Az üzem olyan innovatív technológiákat vonultat fel, melyek lehetővé teszik az átalakítók tesztelését laboratóriumi körülmények között, szimulálva a járművekben való felhasználást.
A białystoki üzemben már most közel százan dolgoznak, de a cél az, hogy 250 alkalmazottat foglalkoztassanak. A Stadler aktívan toboroz különböző készséggel és tapasztalattal rendelkező embereket, különösen az építőipar, az elektronika, az irányítás és a szoftverfejlesztés területén. Ezen felül rendszermérnöki szakértelemmel rendelkező embereket is keres az erősáramú elektronika, valamint az üzembehelyezés és a szervizelés területén.
Kompetenciaközpontot is létrehoznak vontatási áramátalakítókhoz az egész Stadler-csoportot ellátva. A központ a termékek továbbfejlesztésén fog dolgozni, de a helyi anyagbeszállítókkal és szolgáltatási partnerekkel, valamint oktatási intézményekkel, például a város műszaki egyetemével is együtt szeretne működni, erősítve ezzel a helyi munkaerőpiacot, fejlesztve a helyi szakértelmet és támogatva a lengyel ellátási láncot.
A Stadler új áramátalakító-üzeme már a vállalat sokadik lengyelországi beruházása. A svájci központú cég 2006 óta van jelen az országban, azóta folyamatosan fejleszti tevékenységét. Bővítette üzemeit, szakképzett munkahelyeket teremtett, a helyi partnerekkel együtt pedig korszerű vasúti járműveket állított elő számos európai megrendelőnek. A białystoki egységen felül Siedlcében és Środa Wielkopolskában van gyártóüzeme: a siedlcei Stadler Polska vasúti járműveket épít a lengyel és külföldi vásárlóknak, a Stadler Środa egység pedig a villamosok acél kocsiszekrényeit állítja elő. A vállalat lengyelországi üzemei építették meg a Krakkó városa által rendelt száztíz Tango Lajkonik villamost is.
A Stadler ezen felül számos lengyel vasúti üzemeltető járműveit is karbantartja, például a Koleje Mazowieckie (KM) 71 Flirt motorvonatát, valamint a PKP Intercity és a Łódzka Kolej Aglomeracyjna (LKA) húsz-húsz Flirtjét.
A cég a lengyelországi termelésének jelenleg körülbelül a hetven százalékát exportálja. Eddig összesen közel ezer járművet gyártott le Lengyelországban, tizenhét ország megrendelőinek. A Stadler összesen nagyjából ezerötszáz embert foglalkoztat az országban.
(Nyitóképünkön a Stadler új białystoki üzeme. Kép forrása: Stadler Rail)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!