Készülhet a DB Regio az első Csókra

iho/vasút   ·   2019.06.18. 18:00
400px_dbregio_kiss

A napokban aláírt megállapodás értéke kétszázhúszmillió euró, vagyis körülbelül hetvenmilliárd forint. A Railway Gazette arról ír, hogy a villamos üzemű járműveket azt követően vásárolja a DB Regio, hogy Schleswig-Holstein szövetségi tartomány közlekedési hatósága, a NAH.SH a társaságnak ítélte 2022 decemberétől kezdődően tizenhárom évre az úgynevezett Elektronetz Ost („keleti villamosüzemű hálózat”) személyszállítási szolgáltatási jogát. A DB Regio szerelvényei lesznek az első KISS-ek, amik Németországban közlekedhetnek. A vonatok Lübeckből Hamburgba, Travemündébe és Puttgardenbe fognak járni.

Tizennyolc négyrészes, kétszintes KISS-motorvonatot vásárol a DB Regio a svájci Stadlertől (kép forrása: IRJ)

A négyrészes, emeletes motorvonatok két, egyenként két hajtott forgóvázzal rendelkező egységből, valamint a köztük futó, hajtás nélküli két betétkocsiból fognak állni. Az utastérben négyszázöt ülőhely lesz, ezek közül harmincnyolc első osztályú, kettő plusz egyes elrendezésben. Az első osztályon utazók panorámakilátást élvezhetnek majd, mivel az üléseket az emeleten helyezik majd el. Az álló utasokkal együtt akár nyolcszáznyolcvanan is felpréselődhetnek majd egy-egy KISS-re. A motorvonatokból akár hármat is össze lehet majd kapcsolni és szinkronban vezérelni, így akár 2640 utast is el lehet vinni egy szerelvényen.

A korszerű motorvonatokon természetesen napjaink alapvető szolgáltatásai is elérhetőek lesznek, úgy mint wifi, konnektorok, külső és belső kamerarendszer, valósidejű utastájékoztató rendszer, valamint elektronikus ülőhelyfoglaltság-jelző. Az alsó szinten többcélú tér áll majd rendelkezésre a kerekesszékkel közlekedők, babakocsik, vagy akár összesen harminchat kerékpár számára. A WC-k a kerekesszékesek érdekében akadálymentesített kialakításúak lesznek. A százhat méter hosszú vonatokon oldalanként nyolc pár ajtó segíti majd elő a gyors utascserét, a hetvenhat centiméteres belépőmagasságnak köszönhetően az ilyen magasságú peronoknál lépcsőmentes lehet a be- és kiszállás, az alacsonyabbaknál pedig lépcső vagy rámpa ugrik elő. A DB Regio KISS-ei is tudni fogják a manapság már sztenderdnek számító százhatvan kilométer per órás utazótempót.

Az első szerelvények tesztjei a tervek szerint 2022 júniusára fejeződhetnek be, menetrend szerinti forgalomba pedig az év decemberében, az esedékes menetrendváltáskor állhatnak be. Várhatóan 2020-ban kezdik meg az építését a Kieli-öblöt és a Mekclenburgi-öblöt összekötő tengerszoros alá tervezett alagútnak, vagyis a németországi Fehmarn és a dániai Lolland szigete közötti Fehmarnbelt-vonalnak, mely a világ leghosszabb közúti-vasúti alagútja lesz. A 2028-ra tervezett átadásig a Stadler az új Guardia ETCS-rendszerű vonatbefolyásolási rendszerrel frissíteni fogja a vonatok szoftvereit – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.27. 09:00

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.