Kétszázzal Belgrádtól Szabadkáig?

MTI/iho   ·   2021.01.09. 09:00
00_china_high_speed_train

Nagysebességű villamos motorvonatok beszerzéséről írt alá szándéknyilatkozatot Tomislav Momirović szerb közlekedési miniszter Csen Bóval, Kína belgrádi nagykövetével.

Az óránként 200 kilométer megtételére képes vonatok a készülő Belgrád–Újvidék–Szabadka vasútvonalon közlekednek majd. Momirović elmondta: a szándéknyilatkozat folytatása a 2009-ben a két ország között megkötött gazdasági és infrastrukturális megállapodásnak. A kínai nagykövet kiemelte: Kína és Szerbia nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a Belgrád–Budapest vasútvonal mielőbb elkészüljön.

A Belgrád–Budapest vasútvonal az első határon átnyúló projekt, amely Kína, valamint 16 kelet-közép-európai ország együttműködésének keretében jön létre, és azért is egyedülálló, mert Kína, egy EU-tagország és egy nem EU-tag együttesen vesz részt benne. A Budapest és Belgrád közötti, kétvágányú, villamosított vasútvonal kiépítéséhez 350 kilométernyi vasúti szakaszt kell felújítani, 166 kilométert Magyarországon, 184 kilométert Szerbiában. A személyforgalom mellett ezen az útvonalon jelentős teherforgalmat lehet majd lebonyolítani. A tervek szerint így a Kína által a pireuszi kikötőbe behajózott, Nyugat-Európába szánt árut Szerbián és Magyarországon keresztül tudják majd a leggyorsabban szállítani. A szerbiai szakasz a munkálatok eltolódása miatt a várakozások szerint 2021 végére készül el Újvidékig, és csak 2024 végére Budapestig.

Nyitóképünk illusztráció.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!