Kezdődhet a hármas metró felújítása

iho   ·   2013.02.07. 10:04

A BKK és a BKV dolgozik a 3-as vonal pályarekonstrukcióját és járműcseréjét megcélzó uniós nagyprojekten, erre azonban csak a 2014-ben kezdődő uniós költségvetési ciklusban lesz lehetőség, addig a tervezési és előkészítési munkák folynak.

A pályaállapotok ellenőrzéséről készült vizsgálati anyag mintegy 49 kilométernyi sínszál cseréjét teszi szükségessé. Ez a mennyiség a rekonstrukció megkezdéséig garantálhatja a zavartalan forgalmat. A BKV Zrt. 2012 negyedik negyedévében 15 kilométer sínszál vásárlására írt ki közbeszerzést. Az első, körülbelül 2,5 kilométeres tétel vásárlására megkötötték a szerződést, a sínek egy részét ki is szállították, a csere előkészítés alatt áll.

A további négy tételre előreláthatólag még februárban kötnek szerződést, a tervek szerint a síneket áprilisig leszállítják, 2013 év végéig a beépítésük is megtörténhet. A MÁV 15,6 kilométer sínt tudna adni, előreláthatólag 120 millió forintért. A nagyvasúti vágányrekonstrukciók során a pályából kiépített síneket megvizsgálták, az állapotuk jó, beépítésük után 80 kilométer per órás sebességgel használhatók.

Úgyszintén közbeszerzést írt ki a BKV a további 34 kilométer sínszál beépítésére, a kiírás nemsokára megjelenik.

A 3-as metró felújításának tervezésére a BKK – a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium döntése értelmében – vissza nem térítendő támogatásban részesülhet. A támogatási szerződés megkötése után, várhatóan tavasszal írják ki a pályázatot a tervezésre.

A projekt fő elemei:
– pályafelújítás a vonal teljes hosszában;
– vízelvezetési problémák kijavítása;
– biztosítóberendezés és távközlési rendszer cseréje;
– állomásrekonstrukció;
– mozgólépcsők felújítása, újak beépítése;
– járműpark cseréje;
– a vonal meghosszabbítása Káposztásmegyerig.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.