Kihirdették a versenypályázatot a Pozsony–Révkomárom vonal üzemeltetésére

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.10.11. 19:20
Poschodak_00

A szlovák közlekedési minisztérium versenypályázatot hirdetett a Pozsony–Dunaszerdahely–Révkomárom vasútvonal üzemeltetésére 2020 decemberétől. Ekkor jár le ugyanis a szerződése a jelenlegi üzemeltetőnek, a Regiojetnek. A versenypályázat győztesével a következő tíz évre írják alá a szerződést. A Regiojet máris jelezte, hogy indul a tenderen.

Szlovákiában ez a második versenypályázat, amit a vasúti személyszállítási szolgáltatás lefedésére hirdetnek meg. A szaktárcának ezzel az a célja, hogy növelje az utazási komfort minőségét, esetleg a vonal kapacitását is. A Pozsony és Révkomárom közötti vasútvonal egy nagyon frekventált vonal, 2012 óta ötszörösére nőtt az utasok száma. A Regiojet magánvasút előtt a vonalon a ZSSK volt a szolgáltató, Studenkák döcögtek az egyvágányú, nem villamosított vonalon.

(fotók: Regiojet)

A közlekedési minisztérium egy évvel korábban jelentette be szándékát a versenypályázat kihirdetéséről, a lehetséges jelentkezők ezért már jóval a versenykiírás előtt megkezdhették felkészülésüket. Az érdeklődőknek 2019. november 15-ig van lehetőségük jelentkezni a pályázatra.

A feltételek teljesítését a minisztériumban létrejövő független bizottság vizsgálja. Ezután a vasúti személyszállítási szolgáltatók, akik jogilag, műszakilag és szakmailag is megfelelnek, megkapják a részletes pályázati háttéranyagokat. Ezekben szerepel majd a vonalon közlekedő vonatok száma, a menetrenddel kapcsolatos részletek és az anyagi feltételek is. A Pozsony–Révkomárom vasútvonal üzemeltetését 2020. december 13-án kellene elkezdenie a nyertes szolgáltatónak.

A 95 kilométeres szakasz rendkívül frekventált és az utóbbi években egyre többen érdeklődnek az utazás iránt ezen a vonalon. Ez a főváros körüli lakosságnövekedéssel és azzal függ össze, hogy a mindennapos iskolába, illetve munkába utazás leggyorsabb és legkényelmesebb módja ezen a vonalon a vasúti közlekedés. Szeptembertől új, kétszintes vonatok is közlekednek a vonalon, ezek a reggeli és délutáni csúcsidőben szállítják az utasokat.

Szlovákiában nem ez az első versenypályázat vasútvonal kiszolgálására. Az illetékes szaktárca augusztus elején hirdette meg a 21 kilométeres Zsolna–Rajec vasútvonal üzemeltetésére vonatkozó tendert. Erre három szolgáltató jelentkezett, ebből két érdeklődő felelt meg a feltételeknek. A tendergyőztes cég 2020 februárjában kezdheti meg a vasútvonal üzemeltetését. A közlekedési tárca bízik benne, hogy a tárgyalás nyertese felkelti az emberek érdeklődését a vasúti közlekedés iránt, és hogy a jövőben egyre többen fogják úticéljuk eléréséhez a vonatokat választani.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

V0: hamarosan indul a nyomvonalsáv környezeti vizsgálata

iho/vasút   ·   2022.05.16. 15:00

A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület közbeszerzési eljárást írt ki az élővilág előzetes felmérésére és környezeti hatástanulmány készítésére, valamint az új nyomvonal környezetvédelmi engedélyének megszerzésére, melyek a leendő teherforgalmi vasútvonal nyomvonalának kijelöléséhez szükségesek.