Közel tízszeresére nőnek a vontatási energiaárak Franciaországban

iho/vasút   ·   2022.12.19. 12:00
sncffret_tehervonat

Az SNCF Reseau a 2021-es megawattóránkénti 56 euró helyett 2023-ban már 473 euró 51 centet kér a vontatási villamosenergiáért.

A legnagyobb francia vasúti árufuvarozási szövetség, az Alliance 4F szerint ez a közel nyolc és félszeres emelkedés komoly veszélybe sodorja a vasúti teherszállítást és a teljes francia logisztikai szektort.

A francia sajtóhírek szerint az ágazatnak két fő követelése van a problémával kapcsolatban: 180 euró per megawattos ársapkát akarnak az elektromos energiára, a szövetség pedig a meglévő útdíjtámogatási rendszer kiigazítását kéri. Utóbbinál az jelentené a változást, hogy az üzemeltetőknek az SNCF Reseau által kiállított fuvardíjszámlákat az állam venné át és fizetné ki.

Az Alliance 4F által kiemelt kockázatok egyike, hogy a magasabb vasúti energiaárak a közúti árufuvarozásban is káoszt okozhatnak. Ennek az az oka, hogy a közúti ágazat nem tudja átvenni az összes vasúti fuvart, ami fennakadáshoz vezethet a teljes ellátási láncban. A szövetség ezért gyors cselekvésre ösztönzi a francia kormányt. Megfelelő válasz hiányában komolyan megkérdőjeleződhet a modális váltás 2020 és 2021 közötti dinamikája.

Nemcsak az Alliance 4F az egyetlen szereplő, mely több állami beavatkozást kér a vasúti árufuvarozás folyamatosan emelkedő energiaárakkal szemben történő kisegítésére.

A napokban az Európai Vasúti és Infrastruktúra Társaságok Közössége (CER) arra szólította fel az Európai Unió tagállamait, hogy lépjenek közbe a vasúttársaságok nevében, amikor az emelkedő villamosenergia-árakról van szó. A CER kijelentette, hogy a jelenlegi kilátások aggályokat vetnek fel számos vasúttársaság pénzügyi stabilitását illetően – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Wikimedia / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ünnepi partnertalálkozó a Rail Cargo Hungaria 15. évfordulóján

iho/vasút   ·   2024.02.26. 14:15

Tizenöt évvel ezelőtt fejeződött be a MÁV Cargo privatizációja, amelynek során a MÁV árufuvarozási üzletágát kiélezett versenyben nyerte el a Rail Cargo Austria, az ÖBB árufuvarozási leányvállalata. A társaság, amely az új tulajdonosi struktúrában Rail Cargo Hungaria néven folytatta tevékenységét, a jubileum alkalmából ünnepi partnertalálkozót rendezett a Magyar Vasúttörténeti Parkban.