Közkedveltek a Regiojet éjszakai járatai is

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2015.09.30. 18:45
kiskep

A Regiojet cseh magánvasút június közepétől közlekedtet éjjeli járatokat is Kassa és Pozsony között, valamint Kassa és Prága között. A vasúttársaság közlése szerint eddig, azaz az első három hónap alatt összesen ötvennyolcezer utast szállítottak, emellett nagyobb érdeklődés volt a nemzetközi járatpár iránt, mint a szlovákiai belföldi járatpár iránt. A Kassa és Pozsony között közlekedő Regiojet InterCityre tizenötezren szálltak fel, a Prágát Kassával összekötő járatpárra viszont ennek az utasszámnak a háromszorosa ült fel, összesen negyvenháromezer.

(fotók: Regoijet)

A magánvasút információi szerint nagy az érdeklődés az éjszakai járatok iránt is, jelenleg már ott tartanak, hogy a kassai járatra tízkocsis szerelvényt kell kiállítani. Persze nem minden nap. Jelenleg az éjjeli járatok Prága és Kassa között csak csütörtökön, pénteken és vasárnap közlekednek, amikor a legnagyobb a két nagyváros közti utasforgalom. A Regiojet éjszakai járata Prágából 21:56-kor indul, és 7:00-kor érkezik Kassára, visszafelé Kassáról 21:23-kor indul, és a cseh fővárosba pedig reggel 6:18-kor érkezik a főpályaudvarra. A pozsonyi járatok ugyancsak háromszor hetente (csütörtök, péntek, vasárnap) közlekednek 23:28-as indulással Pozsonyból, 23:23-as indulással Kassáról, a járatok érkezése pedig Pozsonyba 4:21-re, Kassára pedig 4:45-re van tervezve.

Ébresztő! Itt a friss kávé

A Regiojet vonatain új értelmet nyer a mindenkori éjszakai utazás nagyobb távolságokra. Az indulást követően az alapvető szerviz szolgáltatások leosztását követően az éjjeli órákban csendháborítási tilalom lép életbe, a vonaton a fények is elhalványulnak (esetenként teljesen kikapcsolják őket), és a kísérő személyzet plédeket oszt az utasoknak, akik így – ha tudnak, szundíthatnak egyet. A baj csak az, hogy mindezt egy nappali utazásra szerkesztett vasúti kocsiban tehetik, jobb esteben két-három utastárs társaságában, hiszen a Regiojet nem rendelkezik háló- vagy fekvőhelyes kocsikkal. A vonaton az éjjeli órákban biztonsági szolgálat felügyel az utasokra. Reggel pedig az utas célállomása előtt a kísérő személyzet kiosztja az ingyenes reggelit (vajas croissant) és kávét.

Az árak pedig még mindig békebeliek, hiszen már akár kilenc eurótól is utazhatunk Prága és Kassa, vagy éppen Pozsony és Kassa között. Ez az ár azonban csak a legalacsonyabb kocsiosztályon, a hatszemélyes standard kupéban érhető el, az is nem kis szerencsével. Mindenesetre úgy tűnik, hogy az utasok hallgatnak a több muzsika kevesebbért koncepcióra, és egyre többen veszik igénybe a Regiojet szolgáltatásait. Hozzá kell tenni viszont azt is, hogy érdekes módon mindegyik cseh és szlovákiai vasúttársaság azt hangoztatja, hogy nőtt az utasok száma - ami nem baj, csak érdekes tény.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.