Lesifotók az új zubacskáról
A Stadler műhelyében már épül a Magas-Tátrába szánt új fogaskerekű szerelvény.
Lencsevégre kapták az új, Stadler által gyártott fogaskerekű villamos motorvonatot. A szlovák személyszállító vasúttársaság (ZSSK) nem sokat teketóriázott, meg is osztotta a képeket a Facebookon.
Az új, alacsonypadlós fogas-szerelvények légkondicionált utasterében kilencvenegyen találhatnak majd ülőhelyet, kerekesszékkel élőknek további két hely áll majd rendelkezésre. Az utazási élményt – a Magas- és Alacsony-Tátra csodás látványán felül – wifi és korszerű utastájékoztató rendszer fogja fokozni. A tátrai villamosvasútra, karbantartási célokra szánt mozdony villamos- és dízelmeghajtással egyaránt képes lesz üzemelni. A dízelerőforrás megfelel az Euro IIIB emissziós előírásoknak. A járműveket úgy alakítja majd ki a Stadler, hogy azok elé télen hómarót is fel lehessen rögzíteni. A gépeket távirányítással is lehet majd vezérelni. A vezetőfülke természetesen légkondicionált lesz.
A fogaskerekű új vonatait a GTW-motorvonatplatform alapján építi meg a Stadler. Svájcban és Franciaországban jelenleg is közlekednek ilyen fogaskerekű vonatok. A ZSSK számára nem ismeretlen a középső, dedikált egységben található hajtással tervezett GTW-platform: a keskeny nyomközű villamosvasúton 425-ös sorozatú, a ruttkai ŽOS által Stadler-licenc alapján épített villamos szerelvények járnak, a nagyvasúton pedig 840-es sorozatú, dízel-GTW-k közlekednek Poprád térségében. Öt új, hibrid hajtású villamos motorvonat és egy többcélú dízelmozdony érkezik hamarosan a Fogaskerekű Vasút vonalára a Magas-Tátrában. Jelenleg azonban a vonal teljeskörű felújítása zajlik, 2021. február 6-áig pótlóbuszok közlekednek Csorba és Csorbató állomások között.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!