Lufthansa: a kerozin eszi a profitot

iho/repülés   ·   2012.03.15. 18:00
071010_FRA_AIRL_065_cim2

A Lufthansa jelentősen növelte árbevételét, 2011-ben 28,7 milliárd eurót ért el, ami 8,6 százalékkal több a 2010-esnél. Az üzemi eredmény mégis 200 millió euróval csökkent az előző évhez képest, 820 millióra – adja hírül a társaság most kiadott közleménye a tavalyi adatokról. A nagyobb bevétel és a romló üzemi eredmény oka egyértelműen az üzemanyagár, derül ki a jelentésből: a Lufthansa 2011-ben összesen 6,3 milliárd eurót kellett, hogy költsön kerozinra, ez az összeg 1,3 milliárddal, több mind negyedével magasabb, mint a 2010-es üzemanyagkiadás.

Cristoph Franz, az igazgatótanács elnöke a közleményben elsősorban a bevételnövekedést tartja bíztatónak, amelyet a légitársaság a „turbulens” közegben és az egyre kedvezőtlenebb szabályozás közepette ért el. Franz szerint az adatok megerősítik, hogy a Lufthansa Csoport Európa első számú légiszállítási konglomerátuma. A csoport tavalyi vesztesége ugyanakkorr 285 millió volt, beleértve azt a mínuszt, amit a hamarosan eladásra kerülő British Midland hozott össze.

(fotók: Lufthansa)

A januárban bejelentett SCORE program 2014-ig csoportszinten másfélmilliárd euróval kell, hogy javítsa a mérleget, ennek révén finanszírozhatók a csoport elsőbbségét továbbra is garantáló befektetések, ezek értéke összesen 2,6 milliárd euró, amiből kétmilliárdot fordítanak flottafejlesztésre. Az iparág változásaira másfelől rugalmas szerkezettel kell válaszolni. A program részeként a csoporthoz tartozó légitársaságoknak össze kell hangolniuk a tevékenységüket, vonalhálózatukat,  karcsúsítani kell az adminisztrációt és a cégek vezetését is, hogy a költségeket tovább csökkentsék.

A Lufthansa légitársaság személyszállító üzletága bőven pluszban, 168 millió eurós üzemi eredménnyel zárta az évet, ami viszont jóval alapcsonyabb, mint a tavalyi. A Swiss volt a csoportban a legsikeresebb, 259 millióval, de ez is kevesebb volt a 2010-esnél. Az Austrian 6,1 százalékkal javított az üzemi eredményen, de ez még nem volt elég, hogy átlendüljön pozitívba, az üzemi veszteség 62 millió euró volt. A korábban szellőztetett tervekről, miszterint az Austrian helyett új légitársaságot szervez az anyavállalat, nem esik szó a közleményben. A csoport diszkont-tagja, a Germanwings a közlemény szerint a tavaly bevezetett légiforgalmi adó áldozata volt, ez vitte el a bevételei több mint 5 százalékát, és így alakult a mínusz 52 milliós üzemi mérleg.

A Lufthansa Cargo 249 milliós üzemi eredményt produkált, miközben a teherszállítási iparág világszerte visszaesett. A közlemény szűkszavúan úgy fogalmaz, hogy a Lufthansa Cargo nem növeli kapacitásait az idén: nyilván emögött az a bizonytalanság húzódik, ami a társaság legfontosabb cargo-központja körül érzékelhető. Még mindig nem tudni, hogyan dönt a bíróság a frankfurti repülőtér éjszakai üzemeltetéséről, ami kulcskérdése a tengerentúli teherszállításnak.

Ami Magyarországot is érinti, hiszen itt is van Lufthansa Technik vállalat: a csoport karbantartó-szerelő ágazata a jelentés szerint jól fejlődött, a 2010-esnél egy kicsivel keesebb, 257 millió eurós eredményt produkált, a közlemény kiemeli a hosszú távra szólók megrendelések jelentőségét.

Cristopher Franz némi bizonytalansággal nyilatkozik a közleményben a kilátásokról: az üzemi eredmény javulását jósolja, de rögtön hozzáteszi, hogy ez az üzleti környezet illletve az üzemanyagárak alakulásának függvénye.

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás

Szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő hatótávolság megnövelővel ellátott e-teherautókat tesztel a Scania és a DHL

iho/közút   ·   2025.03.29. 15:30

Jegyezzük meg: Extended Range Electric Vehicle, azaz EREV. A kiterjesztett hatótávolságú villanyautót átmeneti megoldásnak szánják az üggyel foglalkozók. Mindaddig lesz benne ráció, ameddig nem épül ki teljesen a megfelelő hatótávolságú e-járműveket kiszolgáló töltőinfrastruktúra.

Vasút Városi vasút

Érkeznek a Tramlinkek Potsdamba

iho/vasút   ·   2025.03.26. 12:00

A német város közlekedési vállalata, a Verkehrsbetriebe Potsdam (ViP) legalább tizenhárom, teljes hosszban alacsonypadlós villamossal korszerűsíti flottáját, növelve a kapacitást.