Már harminc vonalon elsőajtós felszállás a fővárosban

Kengyel Kristóf   ·   2012.01.30. 18:00
00

Hétfőn újabb négy vonalon, a 119-es, a 166-os, a 166A és a 266-os járatokon vezette be a BKV az elsőajtós felszállást. Ezzel harmincra bővült azoknak a fővárosi vonalaknak a száma, ahol az utasoknak az első ajtót kell használniuk a felszállásnál. A közlekedési társaság ezzel szeretné visszaszorítani a bliccelést.

A 2010 tavaszán a 65-ös, a 118-as, a 126-126A, a 134-134A, a 137-es és a 165-ös vonalakon kísérletképpen bevezetett rend a BKV szerint összességében pozitív tapasztalatokat hozott. Eleinte ugyan úgy tűnt, hogy a közlekedési társaság feladja az elsőajtózásra vonatkozó terveit, de a kísérlet kiértékelése után mégis úgy döntöttek, hogy a kisebb kihasználtsággal közlekedő járatokon beindítják a rendszert.

Az elsőajtós felszállási rend bevezetése tavaly december 5-től kezdődött a 121-es, a 140-es és a 170-es vonalon. Ezt követően három csepeli járaton, a 152-esen, a 179-esen és a 71-esen, valamint három másik vonalon, a 174-esen, a 175-ösön és a 197-esen vezették be az új rendszert. Ezeket a 193E jelű járat követte. Az idei év első munkanapján a 13-as, a 13A, a 113-as, a 113A, a 39-es, a 40E, a 188E és a 191-es került be a csapatba. Majd következtek a 124-es és 125-ös vonalak. Ezután kapcsolódott be a 143-as, a 186-os és a 243-as, majd a 102-es, a 128-as és a 129-es. A tervek szerint a mától csatlakozott négy járat az utolsó.

Mint minden hasonló intézkedést, ezt sem kedvelik az utasok. Főleg az első napokban kényelmetlen számukra a bérlet vagy a jegy keresgélése a táskában, illetve az első ajtó használata. A járművezetők szintén nem rajonganak az új rendért, hiszen amúgy is nehéz munkájuk mellé még egy ellenőrzési feladatot is kapnak ezzel.

Amint az utasok megszokják az új rendet, gördülékenyebben megy a felszállás<br>(fotó: Molnár András)

Az elsőajtós felszállás egyébként több külföldi nagyvárosban is hasonlóképpen működik, mint Budapesten, de a hazai nagyvárosokban is létezik a rendszer. Miskolcon és Debrecenben már évek óta csak az első ajtónál lehet felszállni. Többszöri próbálkozás után néhány éve Nyíregyháza is beállt a sorba, nemrég pedig Pécsen vezették be. A tapasztalatok azt mutatják, hogy amint az utasok és a sofőrök megszokták az új rendet, sokkal gördülékenyebben megy a beszállás.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.