Már tesztelik a Kjúsú-sinkanszen újabb szakaszát

iho/vasút   ·   2022.05.25. 09:00
jr_kjusu

A nagysebességű vonal Nagaszaki és Takeó Onszen közötti, hatvanhat kilométeres része szeptember 23-án nyílik majd meg a menetrend szerinti utasforgalom előtt.

A felkelő nap országának délnyugati, Kjúsú szigetén futó Kjúsú sinkanszen-vonalat üzemeltető JR Kyushu vasúttársaság még januárban az ómurai telephelyen vette át az első N700S sorozatú, szerelvényét. A hatkocsis nagysebességű vonattal a napokban tették meg az első tesztutat Nagaszakiig, mindössze negyvenöt kilométer per órás maximális tempóval. Az esemény tiszteletére egy kis ünnepséget is szervezett a vasúttársaság a Kjúsú-sinkanszen Nyugati Kjúsú szakaszának leendő nyugati végállomásán, a nagaszaki pályaudvaron, mely már közel áll az elkészüléshez. A szerelvény másnap az ellenkező irányba, a keleti végállomás Takeó Onszenig közlekedett, ahol szintén ceremóniával köszöntötték a vonatot.

A 66 kilométer hosszú, normál nyomtávú, vonalszakaszt létrehozó japán vasútépítési, közlekedési és technológiai ügynökség szerint ez az első tesztprogram várhatóan június 16-áig zajlik. A következő napokban a futópróbák során fokozatosan emelik majd a szerelvény sebességét, egészen a menetrend szerinti közlekedéshez tervezett 260 kilométer per órás tempóig. A Kamome elnevezésű nagysebességű járatok a teszteket követően, szeptember 23-ával indulhatnak el – számol be a Railway Gazette.

A Kjúsú-sinkanszen nyugati, a térképen szaggatottal jelzett részén szeptember 23-án indulhat el a menetrend szerinti közlekedés (térkép: Wikipedia)

A huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó árammal villamosított, felsővezetékes Nyugati Kjúsú-sinkanszenszakasz építése 2008 áprilisában kezdődött, elsőnek a Takeó Onszen és Iszahaja állomások közötti 45,7 kilométeres szakasz. A tovább, Nagaszakiig vezető rész létrehozása viszont éveket késett különböző viták miatt, végül a japán kormány 2011 végén bólintott rá a munkálatokra. A pálya a két végállomás között három másik állomást (Uresinó-Onszen, Sin-Ómura, Iszahaja) érint.

(Nyitóképünkön az első tesztmenetek egyike. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.