Már több mint egymillióan használják a Budapest Pay&Gót

BKK/iho   ·   2025.01.31. 12:00
bkk_budapest_payandgo

Az utóbbi hónapokban jelentősen nőtt az applikációt a fővárosi közösségi közlekedésben használók száma.

Több mint egy éve indult el a BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével indított szolgáltatása, amely nemcsak modern, hanem gyors, kényelmes és felhasználóbarát is, hiszen nem kell regisztrálni applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani: a Budapest Pay&Go rendszeren keresztüli fizetés egyben jegyérvényesítést is jelent, és fizikai, illetve digitalizált, okoseszközön tárolt bankkártyával történik. Az ügyfelek bankkártyája alkalmas arra, hogy ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

Tavaly decemberben minden eddiginél többen választották a szolgáltatást, összesen több mint kétszázezer jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A 100E Repülőtéri Expressz járaton hatvan százalékkal nőtt az érintésmentes fizetések száma az egy évvel korábbi adatokhoz képest, míg az M1-es metrón huszonkét százalékkal több jegyet fizettek Budapest Pay&Góval.

Míg a 100E Repülőtéri Expresszen hónapról hónapra egyenletesen nő az eladott jegyek száma, addig a kisföldalattin jobban érzékelhető a szezonális hatás. Ennek értelmében a karácsonyi szezonban az M1-es vonalán elhelyezkedő látványosságok közelében lévő megállókban – például a Hősök tere, a Széchenyi fürdő vagy a Vörösmarty tér – kiemelkedően sok volt a jegyvásárlók száma.

A szolgáltatás, mely jelenleg a fővárosban a leggyorsabb és legegyszerűbb jegyvásárlási forma, ráadásul egyre népszerűbb: a BKK adatai szerint idén januárra már több mint egymillióan próbálták ki az egy érintéssel történő fizetést és jegyérvényesítést.

A BKK tavaly júliusban közbeszerzési eljárás részeként előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&Gót, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert. Az eljárás során a társaság pontosabb képet kap arról, hogy az egyes piaci szereplők milyen megoldásokat kínálnak az elektronikus jegyrendszer kiterjesztésére és megvalósítására, így a BKK a legmegalapozottabb döntést tudja hozni a Pay&Go rendszer bővítésére vonatkozóan.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: BKK)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek