Marad a Balaton Volán Veszprémben

Istvánfi Péter   ·   2013.02.16. 15:00
00

Tavaly novemberben Veszprém város önkormányzata pályázatot írt ki a helyi közlekedés ellátására 2013-tól kezdődően tíz évre. A korábbi szolgáltató Balaton Volánon kívül a Bajáról és Tolna megyéből ismert Orangeways és a VT-Transman is jelezte indulási szándékát. Utóbbi végül visszalépett, arra hivatkozva, hogy a rövid határidő alatt nem lehetséges a megfelelő mennyiségű autóbusz beszerzése.

Ikarus seregszemle Haszkovo végállomáson. Az állomány nagy részét még ők adják<br/>(fotók: Bohus Dávid)

Sokáig az Orangeways tűnt befutónak, ugyanis a Balaton Volán által kért 499 forintos kilométerenkénti díj helyett mindössze 427 forintért vállalták volna az üzemeltetést, ráadásul mindezt 45 új, alacsonypadlós, CNG üzemű autóbusszal. Nagy valószinűség szerint a Baján megismert ukrán LAZ buszok jelentek volna meg Veszprém utcáin. Az önkormányzat végül formai okora hivatkozva érvénytelenítette az Orangeways pályázatát, és az eddigi szolgáltató Balaton Volánt jelölte meg győztesnek.

Az ezredfordulót követően jelentek meg a városban az első alacsonypadlós kocsik, hasznát nyugati buszok képében

A szerződés aláírása azonban elhúzódott, egészen idén februárig. Kérdéses volt ugyanis, hogy mi lesz az önkormányzat tartozásával. A város ugyanis rendszeresen kevesebb pénzt fizet a volánnak, mint ami őt megilletné, tavaly például 185 millió helyett csak 117,2 millió forintot kapott a cég. A 2005 óta ilyen módon görgetett adósság mára eléri a 820 milló forintot. Az önkormányzat kezdeményezésére hármas tárgyalások kezdődtek a város, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) és a Balaton Volán között, aminek a végeredménye az lett, hogy összes tartozás felét a volán tulajdonosa, az MNV elengedte, a maradék 410 millió forintra pedig részletfizetést engedélyezett.

A Budapesten is hamarosan megjelenő genfi Volvók testvérei évek óta közlekednek a városban, gond nélkül

A megállapodással egy időben, 2013. február 14-én a város és a volán aláírta a helyi közlekedésről szóló szerződést, a korábbi hírekkel ellentétben nem tíz, hanem csak két évre.

Kapcsolódó hírek