Még gyakrabban szállít a Boden-tó és Rotterdam között az ÖBB RCG

iho/vasút   ·   2021.11.15. 12:00
wolfurt_terminal

A logisztikai vállalat idén rekord árumennyiséggel, 18 ezer 500 TEU szállításával számol a Wolfurt–Rotterdam útvonalon.

Az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) öt éve kapcsolja össze a Boden-tó régióját Európa legnagyobb kikötőjével, mely a hollandiai Rotterdamnál található. A logisztikai vállalat a sikeresen üzemelő Wolfurt–Rotterdam TransFer-szolgáltatással tavaly 16 ezer 600 TEU  (húsz láb hosszú szabványos konténer) kapacitást szállított, idén viszont a rekord árumennyiséget jelentő 18 ezer 500 TEU szállítását tervezi. A TransFer elindítása óta a tehervonatok száma és a továbbított áruk mennyisége is körülbelül hetven százalékkal nőtt az útvonalon.

A Wolfurt–Kufstein–Rotterdam útvonalon jelenleg heti három oda-vissza fuvar közlekedik, a tehervonatok mindenféle árut cipelnek a konténerekben. Két kanyar csak Wolfurt és Rotterdam között jár, a harmadik Rotterdam felől a svájci Frenkendorfot is érinti, ahol be- és kirakodásra egyaránt lehetőség nyílik, vagyis Svájcban is fel lehet adni árukat továbbszállításra az RCG sűrű nemzetközi, sőt interkontinentális áruszállítási hálózatát használva. Az RCG ezen felül az észak-németországi Hamburg és Bremerhaven, valamint az Adriai-tengernél található, szlovéniai Koper és az olaszországi Trieszt kikötői felé is nyújt fuvarozási lehetőséget.

Az RCG TransFer-hálózata jövő év elején tovább nyújtózik: a vorarlbergi fuvart Svájc keleti részéig hosszabbítják meg, az új szállítási lehetőség pedig a wolfurti terminált már nemcsak a frenkendorfi, hanem a szintén Svájcban fekvő niederglatti terminállal is össze fogja kapcsolni, kezdetben hetente háromszor. A partnerségnek köszönhetően az ÖBB RCG még gyakoribb áruszállítási lehetőséget fog kínálni a Boden-tó térségének Rotterdam, sőt tovább a belgiumi Antwerpen, valamint az olaszországi Genova és La Spezia kikötői felé is.

Az ÖBB Rail Cargo Group több mint ötven hálózati és számos egyedi TransFER-összeköttetést kínál a teljes eurázsiai kontinensen, legyen szó kocsirakományokról, intermodális szállításról vagy akár egyedi igényekre szabott fuvarozási megoldásokról. Az indulási állomástól, illetve a rendeltetési helytől függően kiegészítő szállítmányozási szolgáltatások, például átrakási, raktárlogisztikai vagy vámszolgáltatások is rendelkezésre állnak. Az ÖBB RCG minden részletről gondoskodik, az elsőtől az utolsó mérföldig.

Az RCG digitális világa, valamint a teljes szolgáltatási kínálata a www.smartlink.railcargo.com oldalon keresztül elérhető. A SmartLink nemcsak egyszerű hozzáférést garantál a vasúti rendszerhez, hanem átfogó képet is ad a vasúti árufuvarozási folyamat minden lépéséről. Kezdésként a SmartLink a vasútlogisztika digitális színterének négy területét érinti: az ügyfelek menetrend szerinti vagy egyedi TransFER-összeköttetések közül választanak, továbbá tájékozódhatnak a rendelkezésre álló fuvareszközökről, valamint a számukra releváns alap- és kiegészítő szolgáltatásokról. A folyamat végén egy kapcsolattartó kolléga áll rendelkezésre, aki az ügyfelekkel együttműködve elkészíti az egyedi igényekre szabott ajánlatot.

Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló Rail Cargo Group Európa vezető logisztikai vállalataként formálja az iparágat, a nap minden órájában, Európától Ázsiáig, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A vállalat 9393 alkalmazottal 18 országban évente 460 ezer vonatot – naponta nagyjából 1260-at – közlekedtet le biztonságosan, évente 95 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékonyan. A Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó RCG az Ausztriában szállított áruk 28,2 százalékát továbbítja, ezzel Európa élmezőnyébe tartozik. Ráadásul így évente körülbelül 1,1 millió tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzi Ausztriában.

(X)

(Nyitókép forrása: ÖBB RCG AG)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek