Megkezdődött a hárosi Duna-híd tolásának második fázisa
Most a mederhíd szerkezetének harmadát mozgatják. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) az új dunai átkelőt is magában foglaló szakaszt 2013 nyarán tervezi átadni.
A beruházó NIF Zrt. kommunikációs vezetője, Loppert Dániel a helyszínen elmondta, jelenleg több mint 70 000 egységjármű/nap forgalom a hídon, illetve az M6 autópálya és az 51. számú főút közötti szakaszon. A szakasz hossza 11 kilóméter, amelyből az épülő új hárosi Duna-híd több mint 770 méter, az úgynevezett mederhíd része 321 méter, szélessége 21 méter lesz. Szerkezete kilenc nyílású gerendahíd. A híd kivitelezési költsége 9,3 milliárd forint.
Puskár Anett, a híd felszerkezetét gyártó és szerelő KÖZGÉP Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta, a jelenlegi fázisban a mederhíd már elkészült részét, mintegy harmadát mozgatják. A csaknem 800 tonnás és 160 méter hosszú acélszerkezetet több mint 37 méterrel tolják előre, így az eléri az első ártéri pillért. A felszabadult szerelőtéren pedig újabb egységeket hegesztenek a már meglévő elemek mögé. A hatalmas szerkezetet a pillérek tetejére épített tolópadon mozgatják, az elejére pedig egy csaknem 60 méteres, könnyű rácsos szerkezetű „csőr” kerül, ez segíti a betolást.