Mégsem veszi át a kínai motorvonatokat a Leo Express?

iho/vasút   ·   2022.04.29. 09:00
leoexpess_sirius_velim

A cseh Zdopravy nevű közlekedési szaklap arról számolt be, hogy a Siriusok nem tudták megszerezni a teljeskörű forgalomba állítási engedélyt.

Helyi médiaértesülések szerint a Leo Express lefújta a kínai CRRC-vel intercity-motorvonatok beszerzésére kötött megállapodást. A vasúttársaság az információkat hivatalosan nem kommentálta.

A cseh magán-vasúttársaság még 2016 szeptemberében rendelt a CRRC Zhuzhou Electric Locomotive Company-tól (CRRC ZELC) három hatrészes, valamint opcionálisan további akár harminc villamos motorvonatot, összesen ötmilliárd cseh korona, vagyis körülbelül 65 milliárd forint értékben. A kétáramnemű, azaz 25 kilovolt 50 hertzes váltakozó áramról és három kilovoltos egyenáramról is üzemelni képes járműveket nemzetközi forgalomban, Csehország, Szlovákia és Lengyelország között vetnék be – számol be a Railway Gazette.

A Leo Express által a vonatok elnevezésére kiírt pályázaton Sirius fantázianevet szerző kínai szerelvények első példánya 2019 szeptemberében érkezett meg Csehországba; a vonatot Sanghajból hajón szállították a németországi Brémáig, majd onnan tehervonatba sorozva jutott el leendő hazájába. Az első fecskét ezt követően a VÚŽ velimi tesztpályájára vitték, ahol megkezdődött a sok hónapon át tartó nyúzópróba. A teszteket jócskán hátráltatta a 2020 elején Európába is megérkező koronavírus-pandémia és a terjedésének lassítása érdekében érvénybe léptetett számos komoly korlátozás. 2019 végén a második szerelvény is megérkezett Csehországba.

A Zdopravy szerint a típus nem felel meg teljes mértékben az európai műszaki átjárhatósági előírásoknak (TSI).

A cseh számozási rendszer alapján 665-ös sorozatba sorolt vonatok legnagyobb engedélyezett sebessége 160 kilométer per óra, hosszuk 111,2 méter. A megrendelő egyéni igényei szabott, alumínium kocsiszekrényekből álló Siriusok háromszáz ülőhelyet kínálnak, és feltelepítették rájuk az Egységes Európai Vonatbefolyásolási Rendszert (ETCS) is. A három szerelvény további sorsa egyelőre ismeretlen – jelenti az International Railway Journal.

(Nyitóképünkön a Leo Express egyik Siriusa vágja a kilométereket a velimi tesztpályán. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

InnoTrans 2022, második nap

iho/vasút   ·   2022.09.22. 15:00

Kétévnyi kihagyást követően megkezdődött az idei berlini vasúti szakkiállítás és -vásár. A szerdai paletta részét alkotta a Stadler walesi Flirtje, a Tatravagónka farönkszállító kocsija, valamint a Plasser & Theurer pályakarbantartó járműve.