Megújul a Dombóvár és Baté közötti vasúti vonalszakasz
A Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vasútvonalon június 13-tól augusztus 28-ig a vonatok módosított menetrend szerint közlekednek pályakorszerűsítés miatt. A felújítás első fázisában, Dombóvár és Kaposvár között a vonatok helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat. A vágányzár ideje alatt a Pécs–Fonyód–Tapolca viszonylatú vonatok Dombóvár alsó helyett Dombóvár állomásig közlekednek, és onnan indulnak. Dombóvár és Kaposvár között az utasokat vonatpótló autóbuszok szállítják, amelyek Dombóvár alsó vasútállomást nem érintik. A vágányzár miatt néhány vonat menetrendje a Budapest–Pécs és a dél-balatoni vonalon is módosul. A pótlóbuszokon a vasúti menetjegyek érvényesek, ugyanakkor csoportok együttes elhelyezését és a kerékpárszállítást nem tudja biztosítani a MÁV-START. A vasúttársaság kéri utasait, hogy figyeljék az állomásokon kihelyezett hirdetményeket és útbaigazító táblákat, valamint a hangos utas-tájékoztatást. A módosított menetrend a MÁV-csoport honlapján, a vágányzári hírek között érhető el. Az utasok tájékozódhatnak a Vonatinfó alkalmazáson és az ELVIRA menetrendi keresőben, illetve a MÁVDIREKT helyi tarifával hívható vonalán, a 06-40-49-49-49-es telefonszámon is.
13,7 kilométeren újul meg a nyíltpályaA Dombóvár-alsó és Baté közötti 13,7 kilométeres pályaszakasz 5,5 milliárd forintból újul meg. Az átépítés három megállóhelyet is érint. Kapospula, Attala és Nagyberki megállónál a peronok magasságát az új szabványok szerint megemelik, térkövezik, új térvilágítást alakítanak ki. Az érintett szakaszon található kilenc vasúti útátjáró modern, gumielemes burkolatot kap, továbbá a vonalon lévő átereszeket, kerethidakat és a résfalakat is felújítják. A rekonstrukció során talajcserével megerősítik a földművet. A vízlevezetés érdekében új szivárgók, burkolt földárkok készülnek. A vágányok az új zúzottkő ágyazatban használt, minősített vasbeton aljakon, korszerű ragasztott kötésekkel, leerősítéssel, hézagnélküli kivitelben készülnek. A kivitelezés során karbantartják a biztosítóberendezési, felsővezetéki és távközlési létesítményeket is. A vonalszakasz korszerűsítését várhatóan 2017 tavasz végén fejezik be. A MÁV kiemelt céljai között szerepel az eredetileg kiépített száz kilométer per órás pályasebesség visszaállítása, így kedvezőbb menetrendet alakíthatnak ki.
Átépül a 41-es vonalA százegy kilométer hosszúságú, 41-es számú Dombóvár–Kaposvár–Gyékényes vonalon a kétezres évek elejére a pálya állapota kissé elavult, ezért a megengedett sebességet nyolcvan kilométer per órára kellett korlátozni, illetve több szakaszon sebességkorlátozásokat vezettek be. 2012-ben és 2013-ban a Somogyszob–Gyékényes szakaszt felújította a MÁV, és a pályasebességet nyolcvan kilométer per órára állították vissza. Az átépítés első ütemében, 2014-ben néhány hónap alatt elkészült a Baté–Kaposvár közötti pályaszakasz. A taszári állomáson és a kaposhomoki megállóhelyen új utasperon létesült, továbbá megújult a pályaszakaszon található összes közúti átjáró, valamint több hidat és átereszt is korszerűsített a vasúttársaság. A 2014-ben zárult pályaátépítés óta 10,5 kilométeren szát kilométer per óra sebességgel közlekednek a vonatok. A beruházás költsége több mint hárommilliárd forint volt. 2015-ben megtörtént Csoma-Szabadi és Baté állomás felújítása is a MÁV-FKG Kft. kivitelezésében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!