Merre, mivel villamosoztunk Budapesten?

iho   ·   2015.12.26. 09:00
00kicsi

Talán az év legelső eseménye cáfol rá egyből a bevezetőre: habár elkészült az 1-es villamos pályája a Rákóczi hídon, mégis bedobták a bombát: mi van, ha az új villamosokat mégsem bírja el a híd? A terhelési próbák eloszlatták az aggodalmakat, ezzel együtt a botránykövek dobálása is megszűnt. Az 1-es villamos meghosszabbított útvonalának avatását végül március 20-án tartották.

Dél-Budára átért az 1-es... (fotó: Kemsei Zoltán)

Február elején jött a hír: elkészült az első budapesti CAF villamos! Aztán szép csendben elkezdte próbafutását a rövid, majd a hosszú változat is. Csakhamar kiderült: a 3-as villamosra szánt rövid változatnak magas a szabvány (és frissen épített) útátjáró, így a Nagy Lajos király útja kisebb átépítésekre szorult. Míg a rövid CAF-ok szeptembertől már menetrend szerinti forgalomba álltak, a hosszúak próbamenetébe némi üröm is vegyült, ám kiderült: a balesetet emberi mulasztás – és nem a vezetőé! – okozta. Az új kocsik fokozatos forgalomba állásával a legrégebbi típustól, a Ganz csuklósoktól kell fokozatosan búcsúznunk.

...forgalomba álltak a CAF-ok: az év két jelentős, budapesti villamosos eseménye (fotó: MTI/Máthé Zoltán)

A két, budai nagyprojekt építése is folyamatos volt, a Széll Kálmán tér és a Budai fonódó végleges átadása áthúzódik a jövő évre, előbbi határidő-módosítását a folyamatos bombariadók (nem kell terrorcselekményre gondolni, második világháborús lőszereket ástak ki tömegével a téren), utóbbiét a HÉV-alagút födémjének folyamatos vizsgálata, erősítése hátráltatta. A nagy, közös átadás 2016 májusára várható. Megkezdték az újpesti Görgey Artúr utca nagyfelújítását, a 12-es és a 14-es villamosoktól hosszú időre el kellett búcsúzniuk az arra járóknak.

Véglegessé vált: átépítik Budafok kocsiszínt, azaz teljesen lebontják, hogy helyén egy újat, a Fonódó CAF villamosait is befogadó, korszerű létesítmény emelkedjen, a munkákat januárban kezdik majd. Megtört a jég: Futárt kaptak a körúti Combinók is – utolsóként a főváros járművei közül. Eldőlt: Újpalotára a 4-es metró helyett villamos szállítja majd az utasokat, és a Rákóczi útra is visszaépülhetnek a sínek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek