Hölgyeim és uraim, a CAF az önöké!
Igazán eklektikus lett a budapesti villamosállomány: a legöregebb járműveink még itthon, a Ganz-Mávagban készültek, az ipari csuklósokból fut hagyományos és átépített hajtású egyaránt. Ugyanez a helyzet az 1978-84 közt beszerzett Tatra szerelvényekkel is, itt az alapváltozaton túl kétféle (K2, K2M) módosítással is találkozhatunk. Idősek ugyan, de használtan, és későn érkeztek a németországi Hannover TW6000-esei, hosszas idő elteltével 2006-ban vásárolt új villamost (Siemens Combino) a főváros.
Közben elindultak a vidéki járműbeszerzések is, a Bengálikat felváltandó Miskolcon használt csuklós Tatrák, bécsi E1-esek színesítették a járműparkot, a közelmúltben pedig a Zöld Nyíl projekt részeként vadonatúj Skodák érkeztek a borsodi megyeszékhelyre. Szegeden – a használt keletnémet Tatrák után – a lengyel PESA villamosaira esett a választás, Debrecen pedig az utolsó Ganz terméket (KCSV6) követően a spanyol (baszk) CAF járművei mellett tette le a garast. Ez utóbbi gyártó új villamosai mutatkoztak be az utazóközönségnek most a fővárosban is.
A szakmai átadót követően a tízezer kilométeres nyúzópróba következett, nem mindig probléma nélkül. Példának okáért a 3-as villamoson terven felüli pályaépítést kellett kezdeni, mivel az alacsonypadló túlzottan alacsonynak bizonyult több útátjáróban. Az akadályok elhárulása után az első három CAF kocsi (2201...2203 pályaszámúak) zavartalanul járhatták be szinte a teljes budapesti hálózatot.
Az új villamosokat hivatalosan Tarlós István főpolgármester adta át a BKV Fehér úti főműhelyében, a 3-as vonalon egyelőre menetrend szerint két kocsi állt forgalomba. A főpolgármester az átadón kitért rá: a szerződés további hetvenhét villamos beszerzésére ad lehetőséget, 2020-ig tehát összesen 124 új kocsi állhat forgalomba.
* * *Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!