Mintha elvágták volna
A 3-as villamos felújításával együtt a közműveket is korszerűsítik. Így történt nemrég a Liget téri villamosmegállónál is, ahol azóta már elindult a munka, február 15-étől egy héten át az Élessaroknál cserélik a vízcsövet.
A járatok rövidülése típuscserével is járt: a Kőbánya alsóig járó 28-ason ismét Tatrák, az Élessaroknál visszaforduló (és az Őrházig helytelen vágányon közlekedő) 37-esen hannoveri eredetű TW 6000-esek járnak. A három megállónyi egyvágányozás miatt a 37-est ritkítani kellett, azonban Baross kocsiszín már ki tud adni annyi „futárosított” T5C5-öst, hogy itt sűríteni lehetett a menetrendet.
A pótlóbuszok közlekedése viszont annál érdekesebb. Jelenleg az 1-es, 3-as villamosprojekthez kapcsolódóan öt viszonylaton kell autóbusznak járni: az Árpád híd–Bécsi út (és Bogdáni út), a Ferencváros MÁV állomás–Közvágóhíd, a Mázsa tér–Örs vezér tere és a Kőbánya alsó–Új köztemető vonalon járnak autóbuszok. Nem túlzás azt állítani, hogy ami mozog, azt mind kiadják a buszgarázsok, ami igen változatos típuskavalkádot eredményez.
A 28-as villamos hivatalosan még nem szerepel a Futár programban, a megállói kijelzők sem mutatják, ám mivel csak az új rendszerrel felszerelt kocsikat adják ki, a vizuális és a hangos utastájékoztatás a szerelvényeken működik.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!