Mirel mennek a Szilik Szlovákiában?
Mirel vonatbefolyásoló berendezést telepít 10-15 V43 sorozatú mozdonyára a MÁV-Trakció Zrt. A gépek így alkalmassá válnak a 25 kilovolt feszültségű szlovákiai és csehországi vasútvonalakon való közlekedésre is.
Az átjárhatóság megteremtésével valószínűleg a teherforgalom növekedésének elősegítése a cél. A magyar gépek számára Szlovákiában Besztercebánya és Zólyom, míg a cseheknél északon Kadaň-Prunéřov, keleten Svitavy, az ország közepén pedig Kutná Hora lehet a végső célállomás. Vagyis a legfontosabb potenciális tehervonati célállomásokig nem, vagy csak jókora kerülővel juthatnak el a magyar mozdonyok, hiszen Csehország bizonyos részei egyenárammal vannak villamosítva (ahogy Szlovákiában is például a kassai irány).
Szerkesztőségünk értesülései szerint először az 1005-ös szilire telepítik a berendezést, és a munkálatokat már megkezdték a ferencvárosi fűtőházban.