Mirel mennek a Szilik Szlovákiában?

iho/vasút   ·   2011.10.07. 13:40
szili_cimkep

Mirel vonatbefolyásoló berendezést telepít 10-15 V43 sorozatú mozdonyára a MÁV-Trakció Zrt. A gépek így alkalmassá válnak a 25 kilovolt feszültségű szlovákiai és csehországi vasútvonalakon való közlekedésre is.

Hamarosan talán Csehországig mehet?<br>(fotó: Arnold Balázs)

Az átjárhatóság megteremtésével valószínűleg a teherforgalom növekedésének elősegítése a cél. A magyar gépek számára Szlovákiában Besztercebánya és Zólyom, míg a cseheknél északon Kadaň-Prunéřov, keleten Svitavy, az ország közepén pedig Kutná Hora lehet a végső célállomás. Vagyis a legfontosabb potenciális tehervonati célállomásokig nem, vagy csak jókora kerülővel juthatnak el a magyar mozdonyok, hiszen Csehország bizonyos részei egyenárammal vannak villamosítva (ahogy Szlovákiában is például a kassai irány).

Kadaň-Prunéřov állomása<br>(kép forrása: Wikipedia)

Szerkesztőségünk értesülései szerint először az 1005-ös szilire telepítik a berendezést, és a munkálatokat már megkezdték a ferencvárosi fűtőházban.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!