Nem pihennek a pótlóbuszok

Kemsei Zoltán   ·   2014.05.09. 19:00
00kicsi

Újabb két szakaszon helyettesítik május 10-étől gumikerékkel a vaskereket: a 3-as villamos felújításához kapcsolódó munkák elérték az Élessarkot, ismét csak autóbusszal juthatunk el az Új köztemetőig, valamint a 14-es villamost is pótolják egy jókora szakaszon.

A 14-es villamos pótlásának térképe<br>(forrás: BKK)

A két vágányzár közül a 14-esé lesz hosszabb: egy hónapon át megosztva, Lehel tér–Frangepán utca és Angyalföld kocsiszín–Káposztásmegyer, Megyeri út között jár. A pótlóbuszok a villamossal átlapoltan, a Róbert Károly körúttól járnak a remizig. A felújítással eltűnnek a Béke utca lassújel-sorozatai, összesen 2730 méter hosszban újul meg a pálya, az útátjárók és a gyalogátjárók. A felújítás része továbbá 92 oszlop korrózióvédelmi festése és a lábazat javítása. A pályafelújítás a BKK és a BKV között megkötött közszolgáltatási szerződés éves beruházási forrásaiból valósul meg.

A 37-es villamos élessarki váltóit, keresztezéseit javítják majd<br>(a szerző felvétele)

Egy hétig felejthetjük el a Maglódi úti villamost: a 37-es pályájának váltóit, kereszteződéseit cserélik az 1-es, 3-as villamosprojekt részeként. A villamosok a Blaha Lujza tér és az Élessarok között járnak, a 28–37V pótlóbuszok Kőbánya alsó vasútállomástól a Kőrösi Csoma Sándor úton és a Maglódi úton át jutnak el az Új köztemetőig. A megnövekedett forgalom miatt a Mázsa térig járó 28-as villamosokat sűrítik – azonban a BKK honlapján található információ szerint nem május, hanem július 16-ig megmarad a 37-es élessarki végállomása..

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.