Nemet mond India az önvezető autókra
Habár a huszonegyedik század járműipara világszerte egyre nagyobb méretekben az önvezető járművek kifejlesztését tűzi ki célul, az igencsak kaotikus nagyvárosi közlekedéssel bíró India mégis elutasítja a csúcstechnológiát – legalábbis a saját útjain történő alkalmazást érintve. Az indok elég prózai: a már körülbelül 1,3 milliárd lakosú ország egyszerűen nem tudna megküzdeni azzal, ha az önvezető járművek alkalmazása miatt munkanélkülivé váló több millió sofőr még tovább emelné az amúgy is magas munkanélküliséget.
A Magyar Nemzet arról ír, hogy a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) 2017-re vonatkozó előrejelzései szerint Indiában nő a munkanélküliek száma, és bár a munkanélküliségi ráta a maga 3,4 százalékával viszonylag alacsonynak mondható, az ország nagyon magas népessége miatt ez rengeteg, körülbelül 17,8 millió embert jelent. Ráadásul az ILO kimutatása szerint jövőre is inkább csak stagnálás várható, csökkenés nem.
Nitin Gadkari közlekedési miniszter szerint India ilyen helyzetben nem vállalhatja a felelősséget azért, hogy az önvezetést lehetővé tévő jogszabályi környezet kialakításával még tovább csökkentse a munkahelyek számát. Ez azt jelenti, hogy a szubkontinens útjain egyelőre még biztosan nem fognak közlekedni önvezető autók, továbbá adókedvezményt sem nyújtanak az ilyen járművek elterjedése érdekében, ellentétben az egyre általánosabb európai és amerikai gyakorlattal. A gazdaság érdekében azonban nem utasítják el a legkorszerűbb technológiát: az informatikai, elektronikai és autógyártó Tata még az év elején jelentette be, hogy a cég központjában, Bengaluruban fogják tesztelni az első saját fejlesztésű, sofőr nélküli közúti járművüket. A kormány döntése az ipari óriásnak nem okoz hátrányt, hiszen az bevallottan külföldi beszállítók részére fejleszti a technológiát.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!