Nosztalgiavonat Tolnán és Bácskán át
Nem panaszkodhat a vasútbarát-társadalom, az idei ősz nem kevés nosztalgiavonatot tartogatott. Jártak angol vasútbarátok Nohabbal Tamásiban, majd a Floyd dízelgépével vonatoztak a Dunántúlon. Kisebb üzemszünet után talpra állították a 3017-es retro-festésű MDa-t, valamint felújítása után ismét befűtötték a 424,247-es Bivalyt.
Október 4-én és 5-én német különvonat haladt át hazánkon, amelyet az Ige-Erlebnisreisen szervezett. A cég már több mint harminc éve foglalkozik vasútbarátoknak komplex élményvonat-szervezéssel. Az idei különvonat Augsburgból indult, majd Nürnbergen, Regensburgon, Passaun, Linzen és az osztrák fővároson keresztül érte el hazánkat. A magyarországi szakaszon az 1-es Nohab továbbította a szerelvényt a Sopron–Szombathely–Ukk–Tapolca–Székesfehérvár vonalon. Másnap, azaz szombaton a frissen felújított 247-es Bivaly húzta a szerelvényt, ám a Nohab sem maradt munka nélkül, a svédacél végig tolta a vonatot.
A különleges menethez különleges, nosztalgiavonatot nem sűrűn látó vasútvonal is dukált: a német különvonat Fehérvárról a 45-ös vonalon Sárbogárdig, majd onnan a 46-oson Szekszárdon keresztül Bátaszékig közlekedett. A különvonat a bátaszéki vízvételezés után a Baja–Kiskunhalas–Kelebia útvonalon érte el a magyar–szerb határt.
A németek nosztalgiavonata a következő napokban Belgrádig, majd Szófiáig is eljut. Visszaúton ismét áthaladnak Magyarországon, a kelebiai belépést követően Kiskunhalason át Kecskemétig, onnan pedig Lajosmizsén át Budapestig közlekedik majd a járat, a tervek szerint Nohabbal.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!