Repülő helyett vonat?

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.10.23. 18:00
400px_eurostar_e320

Az Eurostar közleménye szerint a London és Párizs, Brüsszel és Amszterdam között közlekedő nagysebességű vonatokon jelentős mértékben nőtt az utasok száma. A 2019-es év harmadik negyedévében az utasok száma 4 százalékkal, a bevételek pedig három százalékkal emelkedtek. Július és szeptember között az Eurostar vonatok 3,1 millió utast szállítottak. Emellett a rekordot az augusztusi hónap döntötte meg, amikor is több mint egymillióan utaztak az Eurostarral. A vasútvállalat szemléletváltással magyarázza a kiváló eredményeket, szerintük a kisebb távolságokra utazók mindinkább a vasutat részesítik előnybe, a repülést pedig egyre kevesebben választják.

(fotó: Railway Gazette)

Az Eurostar vállalat a befektetők felé hangsúlyozottan jelezte, hogy a legnagyobb utasszámnövekedés az amerikai és kanadai állampolgárok körében figyelhető meg. Az Egyesült Államokból és Kanadából származó utasok menetjegyeiből származó bevétel 16 százalékkal emelkedett. Az Eurostar néhány héttel ezelőtt masszív kampányba kezdett, amiben azt demonstrálja, hogy jobb vonattal utazni, mint repülővel.

Az Eurostar idén novemberben ünnepli majd fennállásának huszonötödik évfordulóját. Ezalatt az idő alatt jelentősen csökkent a menetidő a brit és a francia főváros között: míg 1994-ben a Párizs–London táv három óra utazást vett igénybe, addig ma már csak két óra és tizenöt percig tart. 2018-ban az Eurostar vonatok 11 millió utast szállítottak. Az Eurostar vasútvállalat 55 százalékban a francia SNCF vasúttársaság tulajdonában van, nemrég bejelentették, hogy a Thalys társasággal szeretnének egyesülni a nagyobb versenyképesség elérése érdekében.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.28. 15:35

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.