Škoda-Solaris trolik kerülnek a prágai reptéri vonalra

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2022.02.21. 12:00
troli

A háromszekciós trolibuszok 24 méter hosszúak lesznek, 2023-ban állnak forgalomba. 

A Prágai Közlekedési Vállalat (DPP) által kihirdetett húsz, nagy kapacitású, háromszekciós, akkumulátoros trolibusz közbeszerzési eljárás győztese a cseh-lengyel-spanyol Škoda Electric, Solaris Bus & Coach, Solaris Czech vállalati konzorcium alkotta konzorcium. A prágai reptéri összeköttetés zöldítésére szolgáló fejlesztés keretén belül a gyorsvasút megépüléséig trolibuszközlekedés bevezetésére szánta el magát a cseh főváros városvezetése. 

A DPP a húsz, háromszekciós akkumulátoros trolibuszt 623 millió koronáért (8,72 milliárd forint) szerzi be, a szerződést már alá is írták. A cseh-lengyel-spanyol vállalati hármas a svájci Carosserie HESS vállalatot utasította maga mögé. A gyártandó trolibuszok a Solaris Trollino 24 típusú járművek továbbfejlesztése lesz. Ez az első háromszekciós nagy kapacitású trolibusz, amely feltűnik majd a cseh közutakon. Az alváz és a karosszéria gyártója a lengyel-spanyol Solaris Bus & Coach, az elektromos felszereléseket pedig a Škoda Electric szereli be a járművekbe. 

A teljes mértékben alacsonypadlós, háromszekciós, akkus trolibuszok ötajtós kivitelben gyártódnak, légkondícionáltak, 179 utas befogadására alkalmasak. A jármű négytengelyes lesz, amelynek a második és harmadik tengelye lesz hajtott. Ötvenkét ülőhely lesz a trolibuszban, az utastér megvilágítása és a jármű fényszórói is LED-esek lesznek, a második ajtónál babakocsik és kerekesszékek elhelyezésére is van lehetőség. 

A Prágai Közlekedési Vállalat megkapta a szükséges építési engedélyt a vonal villamosítására, aminek költsége 300 millió cseh korona (4,2 milliárd forint). A tervek szerint az építkezést még az idén szeretnék elkezdeni, pici csúszás azért lehet. A 119-es buszjáratból így hamarosan 59-es trolibuszjárat lesz. Nádraží Veleslavín és Letiště Václava Havla végállomások között összesen tizenkét kilométer hosszú felsővezetéket feszítenek ki (mindkét irányban), mindkét végállomáson töltőállomás is lesz (konténerben elhelyezett áramfejlesztő). A trolibuszok Veleslavín és a repülőtér között legnagyobb részben „drót alatt“ közlekednek majd, a felsővezeték-tartó oszlopokat illetően a közlekedési vállalat maximálisan kihasználja a már meglévő villamospálya mellett elhelyezetteket, valamint a közvilágítás oszlopait, nem építenek új oszloprengeteget. 

Az új trolibuszok Prágában a Vával Havel Repülőtér és Veleslavín városrész között várhatóan 2023-ban állank forgalomba, tesztüzemben valamivel korábban. Prágában nem ez az egyetlen akkumulátoros elektromos trolibusz bevezetésére irányuló törekvés: nemrég írtunk a 140-es buszjárat villamosításáról, aminek építését már el is kezdték.  

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.