Sose láttunk ilyen kemény Dácsiát

Vörös Attila   ·   2015.11.18. 16:15
40--dak

Izzik a levegő a 330-as remot Dácsia fölött, ahogy dízelfüsttel hinti be a mögötte guruló jó kétezer tonna cukorrépát a Szabadbattyán–Börgönd vonalszakasz egyik combos emelkedőjén.

Aki csak térképen nézi, annak laposnak, esetleg lankásnak tűnhet a táj, de aki gyalog vagy biciklivel, esetleg vezetőálláson utazik erre, annak valószínűleg feltűnnek az akár tíz ezrelékes emelkedők. A börgöndi és szabadbattyáni bejárati íveket nem számítva egyetlen ívvel rendelkező nyílegyenes vonalszakasz viszont végig hullámvasút, nincsen hosszabb vízszintes része. A tehervonat meg nehéz, emlékezzünk, hogy már nyáron is két Szergejjel húzták a nehezebb elegyeket! A répavonat meg talán a legsúlyosabb feladat, amivel itt meg kell küzdeni: a szerelvény méretein felül az őszi viszonyok (nedves avar, vizes sín) sem segítik a mozdonyok tapadását.

Remeg a levegő a Dácsia (Szergej) fölött (Vörös Attila felvétele)

A lepsényi répavonatokat is két Szergejjel vagy egy Szergejjel és egy Csörgővel szokták húzni, pénteken azonban a Fehérvár–Komárom vonal három Szergejt is elnyelt, és valahogy Csörgő sem akadt az előfogati feladatra. Így szerencsétlen Dácsiát és a 271-es classic M62-est küldték el a lepsényi menetre. Naplementében készült képünkön bár a román fizimiskáját lehet felismerni, azért érezhetjük, hogy a Szergej jelenléte erősebb volt... Azt már csak a vezérek tudnák megmondani, hogy a Dácsia mennyit tudott hozzátenni a répavonat továbbításához, azt mondjuk könnyű belátni, hogy ennél a feladatnál minden kilowatt számít!

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek