Sűríti konténervonatait Linz és a duisburgi kikötő között az RCG
Április 5-étől már hetente négyszer járnak a logisztikai cég intermodális TransFER-vonatai, zöld energiát használva.
Az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) Ausztria és Németország közötti szolgáltatása teljes konténeres (Full Container Load, FCL) és komplett rakományokra (Full Truck Load, FTL) is elérhető, és útközben Welsben is igénybe vehető. A fix menetrend szerint közlekedő fuvarok vonzó tranzitidőket kínálnak.
A Linz–Wels–Duisburg útvonalú fuvarok kulcsfontosságúak az RCG fontos gazdasági csomópontokat összekötő intermodális hálózatában, továbbá a Bécs és Budapest felé tartó összeköttetéseknek köszönhetően Délkelet-Európa felé is kaput nyitnak. Duisburgtól pedig az északnyugat-európai kikötők elérhetőek, például a rotterdami – azon belül is a Maasvlakte I-től és II-től a Rail Service Center (RSC) Terminal Rotterdamig –, valamint az antwerpeni és a zeebruggei.
A világ egyik legnagyobb szárazföldi kikötőjének, valamint Európa egyik kulcsfontosságú logisztikai csomópontjának számító duisburgi kikötő (Port of Duisburg) egyre nagyobb interkontinentális jelentőségre tesz szert, mivel szoros kapcsolatokat nyújt az útnevezett Vas Selyemúton, vagyis a vasúti Selyemúton keresztül a távol-keleti ellátási láncokhoz.
A megnövekedett kereslet okán áprilistól mindkét irányban hetente négyszer közlekedő Linz–Wels–Duisburg TransFER-fuvar a végponttól végpontig tartó (end-to-end) hálózati kapcsolatoknak, valamint a bécsi és budapesti összeköttetésnek köszönhetően széleskörű szolgáltatásokat tud nyújtani. A duisburgi kikötő DIT és D3T termináljaival való kapcsolat pedig a daruzható konténerek és félpótkocsik rakodását is lehetővé teszi.
Az árufuvarozási ágazat egyre zöldebbé válását előmozdítva az ÖBB Rail Cargo Group a tiszta energiaforrásokba invesztál: a szerelvények élén dolgozó villamos mozdonyok zöld energiából előállított áramot használnak. Ennek köszönhetően a szolgáltatás különösen klímabarát mindkét országban: az RCG tehervonatai 2018 nyara óta Ausztriában kizárólag megújuló energiaforrásokból származó villanyáramról üzemelnek, idén január elsejétől pedig a teljes TransFER-hálózaton, valamint Németország azon vonalain, ahol az RCG adja a vontatási szolgáltatást, kizárólag zöld elektromosságot használ az ÖBB RCG.
Az ÖBB teherfuvarozási ágának számító Rail Cargo Group Európa egyik vezető vasúti logisztikai szolgáltatója. A 9340 alkalmazottat foglalkoztató cégcsoport éves bevétele 2,3 milliárd euró, vagyis nagyjából hétszázmilliárd forint. A Rail Cargo Group és partnerei átfogó, end-to-end logisztikai szolgáltatást kínálnak Európa-szerte, sőt egészen Ázsiába is, összekötve az európai térségeket és kikötőket a gazdaságilag sikeres orosz, török, vagy akár kínai városokkal. Az RCG-t a Rail Cargo Austria AG üzemelteti és irányítja.
(X)
(Nyitókép forrása: ÖBB RCG)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!