Svájc bevásárol: három vasúttársaság 510 Flirtöt vehet
A Svájci Szövetségi Vasút, a Thurbo, a RegionAlps és a Stadler írta alá a keretmegállapodás. Ez a svájci vasút történetének legnagyobb tendere. A Stadler a megrendelés első lehívásakor 286 motorvonatot szállít, ami mintegy kétmilliárd svájci frankos megrendelést jelent.
A Svájci Szövetségi Vasút (SBB), a Thurbo és a RegionAlps még 2021 októberében hirdette ki nyertesként a motorvonattenderén a Stadlert, ami így 510 egyszintes Flirtöt szállíthat a közbeszerzési eljárás értelmében. A svájci szövetségi közigazgatási bíróság a múlt héten elutasította az egyik sikertelenül pályázó ajánlattevő kifogását, így elhárult az akadály a szerződés aláírása elől. A Stadler a svájci vasút történetének legnagyobb értékű tenderét nyerte meg. Most, hogy a szerződést aláírták, a Stadler megkezdheti az első megrendelés keretében 286 motorvonat gyártását; az SBB, a Thurbo és a RegionAlps ennyi járművet rendelt eddig mintegy kétmilliárd svájci frankért.
Az új vonatok fokozatosan váltják fel a régi gördülőállományt. A Stadler
- 155 négykocsis Flirtöt gyárt az SBB-nek,
- 24 négykocsis szerelvényt a RegionAlpsnak,
- valamint 19 négykocsis és
- 88 háromkocsis Flirtöt a Thurbónak.
Az első vonatok várhatóan 2025 decemberétől állnak forgalomba. Az első lehívás utolsó járművének leszállítását 2034-re tervezik. A keretmegállapodás további 224 Flirtre vonatkozó opciót tartalmaz.
A háromkocsis Flirtök 57,8 méter hosszúak, és összesen 256 utas befogadására alkalmasak, ebből 134 ülőhely. A négykocsis szerelvények hossza 73,5 méter, ezeken 370 utas fér el, és 146 ülőhellyel rendelkeznek. A járművekre lépcsőmentes a felszállás és lépcsőmentes a teljes utastér is, az első ajtótól az utolsóig. Az új Flirtök Svájcban, Németországban és Ausztriában is közlekedhetnek.
A legújabb Flirtökben a ma használatos járművekhez képest több tárolóhelyet biztosítanak a kerékpároknak, babakocsiknak és nagyméretű csomagoknak. A multifunkcionális zónákban még több hely van a téli sporteszközöknek, például síléceknek. A vonatok jó térerőt biztosítanak mind mobilhíváshoz, mind adatforgalomhoz menet közben is, és minden fülkében konnektorok találhatók. Figyelembe veszik a mozgáskorlátozott utasok igényeit is: vonatonként két helyet biztosítanak a kerekesszékeseknek, és egy kerekesszékkel megközelíthető WC-t is kialakítottak. Az első osztályon is rendelkezésre állnak kerekesszékes helyek. Ezen kívül az új motorvonatok a megnövekedett motorizációnak köszönhetően jelentősen hozzájárulnak a pontosság javításához is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!