Svájcban állt forgalomba az első Euro VI-os, csuklós hibrid

Ács Attila   ·   2013.07.11. 11:30
Volvo7900Ahybrid_fooldal

A luzerni VBL volt az első svájci közlekedési vállalat 2011-ben, amelyik hibrid Volvót állított forgalomba (szám szerint hatot), a közelmúltban pedig az első csuklós hibrid Volvo debütált náluk, majd meg is kezdte egyéves próbafutását.

A Volvo 7900A Hybrid a VBL színeiben<br>(fotó: VBL)

A Volvo 7900 Hybrid – amelyről nemrég mi is szót ejtettünk – az első, és jelenleg az egyetlen hibrid csuklós a világon, amelynek motorja teljesíti az Euro VI-os környezetvédelmi normát. Az 5,1 literes dízel erőforrás teljesítménye 177 kilowatt, tisztán elektromos üzemben 20 kilométer per órás sebességig képes felgyorsulni. A szólókhoz hasonlóan a csuklóstól is körülbelül 30 százalékos üzemanyagmegtakarítást vár az üzemeltető és a gyártó egyaránt, de a finomhangolás az egy éves tesztidőszakban fog megtörténni mindkét cég szakembereinek a közreműködésével.

Mint arról beszámoltunk, a midibuszok mellett valószínűleg csuklós hibridekre is hamarosan tendert ír ki a BKK, ezen pedig a Volvo jó eséllyel indulhat, hiszen jelenleg még nincs vetélytársa, kedvező a vételára, és a Rábával kötött megállapodás értelmében a busz bizonyos alkatrészei hazaiak lehetnének, vagy akár a végszerelés is itthon történhetne.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.