Százból kilenc Budapesten utazó bliccel: miért éri meg trükközni?

BKK/iho   ·   2024.03.25. 08:55
03_bkk_blicceles

A Budapesti Közlekedési Központ utasainak többsége saját bevallása szerint becsületesen utazik – derült ki a társaság friss felméréséből. A kutatásban megkérdezettek kilencvenegy százaléka úgy nyilatkozott, hogy mindig jeggyel vagy bérlettel utazik a BKK járatain. De ki a maradék kilenc százalék?

A BKK legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített reprezentatív felmérésében a Budapesten és az agglomerációban élők, illetve a rendszeresen közösségi közlekedést használók osztották meg a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataikat. A kutatás a közlekedési szokások és az ügyfelek elégedettségi szintje mellett arra is kitért, hogy hogyan aránylik az önbevallásos bliccelések aránya a felszállások számához.

Az utasok kilenc százaléka trükközik

A közösségi közlekedők kilencvenegy százaléka saját bevallása szerint érvényes jeggyel vagy bérlettel utazik a BKK járatain, és tízből heten úgy gondolják, hogy a közösségi közlekedés ára arányban áll a szolgáltatás minőségével. A szabályosan utazók aránya minimális javulást mutat a társaság korábbi felméréséhez képest.

(illusztrációk: Vörös Attila)

Érvényes jegy vagy bérlet nélkül saját bevallása szerint a közösségi közlekedők kilenc százaléka utazik, közülük a legtöbb alkalommal a legfiatalabbak (18–29 évesek), és a 40–49 évesek bliccelnek.

Pár kattintás a stresszmentes utazásért

A bliccelők nyolcvanhét százaléka szerint a bliccelés hátterében leginkább a jegyvásárlási lehetőség hiánya, valamint a sietség (67 százalék) és az időhiány (67 százalék) áll. A BKK BudapestGO alkalmazása minderre egyszerű és gyors megoldást kínál, hiszen az applikációban pár kattintással bármikor bárhonnan megvásárolható számos jegy- és bérletfajta. Az alkalmazást egyébként egyre többen használják, az eseti jegyértékesítésében már közel negyven százalék a digitális jegyekből származó bevétel aránya.

Bár az utasok döntő többsége becsületesen, a szabályoknak megfelelően veszi igénybe a közösségi közlekedési szolgáltatásokat, ennek ellenére még mindig vannak olyanok, akik nemcsak bliccelnek, hanem a pótdíjat sem fizetik ki időben. Ezért a BKK többször felhívja a figyelmet arra, hogy a ki nem fizetett pótdíj nem évül el, a pótdíjtartozás akár milliókra is rúghat néhány év alatt.

A BKK több szolgáltatást is bevezetett az utóbbi években, amellyel hatékonyabbá teszi, adott esetben gyorsítja a pótdíjazással járó ügyintézést. A társaság többek között

  • lehetőséget ad arra, hogy a bliccelésen ért utas az ellenőrnél bankkártyával fizesse ki a helyszíni – mérsékelt – pótdíjat,
  • a pótdíjazás napján történő bérletvásárlás esetén kedvezményes pótdíj megfizetését is lehetővé teszi (két munkanapig),
  • bevezette a pótdíjfizetés lehetőségét elektronikus felületen is,
  • a pótdíjazáshoz szükséges adatokat elektronikusan olvassa ki a személyazonosító igazolványokból,
  • e-mail-értesítést küld a pótdíjtartozásról, ezzel felhívja a figyelmet a befizetési határidőre, hogy a bliccelő elkerülhesse a pótdíj emelkedését,
  • a pótdíjazott utasoknak kedvezményt ad a pótdíj összegéből – erről a pótdíjfizetés lehetőségei, feltételei oldalon is lehet tájékozódni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek