Száznyolcvanas átlaggal száguld a Mercitalia tehervonata
Az éjszaka közlekedő járat a bolognai Interporto logisztikai központ valamint a Nápolytól északra, Caserta mellett található Maddaloni-Marcianise terminál között szállít expressz csomagokat és prémiumtermékeket Olaszország észak-déli nagysebességű vasútvonalát használva.
A Mercitalia logisztikai vezérigazgatója, Marco Gosso a szolgáltatás indításával kapcsolatban arról nyilatkozott, hogy a Mercitalia Fast az első olyan expressz teherszállítási szolgáltatás, mely az Alta Velocità/Alta Capacità nagysebességű hálózatot veszi igénybe. A száznyolcvan kilométer per órás átlagsebességgel közlekedő szerelvény mindössze három és fél óra alatt teszi meg a két végállomás közötti utat. A Mercitalia célja, hogy személyre szabott szolgáltatást nyújtson azon ügyfelek részére, akik gyorsan, megbízhatóan és pontosan szeretnék eljuttatni szállítmányaikat napjaink egyre nagyobb lendületet vevő e-kereskedelmében.
A szupergyors tehervonatot egy nagysebességű ETR500-as motorvonat átalakításával hozták létre. A szerelvényre egy köbméter térfogatú, megpakolva legfeljebb kétszázhúsz kilogrammos guruló ketrecekben lehet felpakolni az árut, a módszer gyors, hatékony és biztonságos be- és kirakodást tesz lehetővé. A tizenkét kocsiból álló szerelvény tizennyolc nyerges vontató vagy két Boeing 747-es repülőgép szállítási kapacitásával rendelkezik. A naponta közlekedő járattól azt remélik, hogy évente kilencezer kamiontól mentesíthetik az észak–déli irány legfontosabb közúti áruszállítási útvonalának számító A1-es autópályát. Ráadásul az új vasúti teherszállítási lehetőség nyolcvan százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a közúti fuvarozás.
A Mercitalia a Maddaloni-Marcianise és Bologna Interporto közötti járaton felül újabb szállítási útvonalakon tervezi elindítani a szupergyors tehervonatokat: a nagysebességű hálózathoz kapcsolódik például Torino, Novara, Milánó, Brescia, Verona, Pádua, Róma és Bari is.
A Mercitalia a legnagyobb olasz társaságnak számít az európai teherszállítási piacon, a vállalat konszolidált forgalma meghaladja az évi egymilliárd eurót. Az FS Group kiemelt fontosságúnak tekinti a teherszállítás fejlesztését és megerősítését, ahogy a regionális és távolsági személyszállítást is. A Csoport új célokat, új stratégiát és új üzleti modellt határozott meg, melynek során a Mercitalia átszervezi az FS Group teherszállítási tevékenységeit, hogy egy olyan ütőképes olasz résztvevő lehessen, aki a piaci külföldi óriásaival is egyelő feltételek mellett kelhet versenyre – jelenti a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!