Szlovéniába is átjár az InRail

iho   ·   2013.02.22. 14:00
400px_inrail

Az InRail S.p.A. határátlépő tehervonatai Olaszország különböző pontjairól indulnak Szlovénia Nova Gorica állomására. A Szlovén Vasutakkal (SZ) való megegyezést követően a Trenitalia után az InRail lett a második olyan olasz vasúti cég, aminek jóváhagyta a szlovén síneken történő közlekedést Szlovénia vasúti szállítási testülete, az AZP.

A Railway Gazette arról ír, hogy az olasz vállalat első, tizenhét kocsiból álló vonata január közepén indult útnak Szlovéniából az Acciaierie Bertoli Safau (ABS) megbízásából. A rendszeres teherforgalom februárban kezdődött meg, hetente hat szerelvénnyel számolnak. A szlovéniai partnerek szilárd támogatását tükrözendő, az InRail hivatalos irodát is nyitott Nova Goricában.

A 2009-ben létrehozott InRail körülbelül nyolcvan szerelvényt közlekedtet hetente Olaszország-szerte, valamint Ausztria és Olaszország között. A szlovén kapcsolatnak köszönhetően így már három ország vasúthálózatán közlekednek a vállalat vonatai. Olaszországon belül leginkább az Udine–Tarvisio, Tarvisio–Osoppo, San Giorgio di Nogaro–Tarvisio, Villa Opicina–Osoppo, Villa Opicina–Udine, valamint a Trenitaliával együttműködésben a Trieszt–Servola a Fiorentina di Piombino viszonylatokon szállítanak.

Az InRail 190 311-es pályaszámú Taurusa húzza tehervonatát Padovánál<br>(fotó: Giovanni Andretta)

Az InRail négy, 2008 és 2011 között gyártott, négy áramnemű Siemens ES64U4 „Taurus” villanymozdonnyal rendelkezik, amik 190 311–190 314 pályaszámokon futnak, azonban ezek közül két gépet – a 313-ast és a 314-est – a szintén olasz, genovai központú és az InRaillel ugyanazon tulajdonosi körbe tartozó FuoriMuoro vasúttársaság bérel két, új építésű Siemens Vectron villanymozdonyuk megérkezéséig. Az Olaszországban található Gorizia és a szlovéniai Nova Gorica között dízelmozdonyokkal végzik a szállítást.

A 41 százalékban magánbefektetők, 35 százalékban a Friulia S.p.A., és 24 százalékban az Inter-Rail S.p.A. tulajdonában álló InRail hivatalos, bejegyzett székhelye Udinében, igazgatási központja Genovában található. Az InRail tehervonatai általában különböző fémhulladékokat, kész acéltermékeket, nyersanyagokat, fát, valamint szenet továbbítanak, így a cég fontos partnernek számít az acélipar, a vegyipar, a papírgyártás területén, de a kikötők, árufuvarozási és logisztikai terminálok számára is – áll a vasúttársaság hivatalos tájékoztatójában.

Kapcsolódó hírek