Tatra öklelt Pesát Szegeden
A Tatra 15 kilométer/órás sebességgel ütközött a Pesának. A delmagyar.hu infói szerint lábon egyik villamos sem tud bemenni a Pulz utcai remízbe, ami azért furcsa, mert ottjártamkor úgy tűnt, egyik villamos sem lépett le a sínről. A 902-esről két utast megfigyelésre kórházba szállítottak. Minden további részletről Majó-Petri Zoltán SZKT-igazgató kedden délelőtt számol be részletesen.
Korábban írtuk:
Kezdenek gyanúsak lenni a szegedi Tatrák. Ma délután négykor az Európa ligeti hurokban öklelte föl a 902-es az előtte álló 103-as Pesát. A mobiltelefonnal készült képeinken is látszik, nem volt kis ütközés. Sérültekről nem tudunk, de nagyon másról sem, a baleseti helyszínelők nem akartak semmit mondani, a nyilatkozók meg eddig még nem mondtak semmit.
Egész egyszerűen bele is szaladhatott a 902-es vezette vonat a 103-asba a sofőr hibája miatt, de az is könnyen lehet, hogy megint valami olyan történhetett, mint két éve a Pulz utcai remízben, amikor „kiszökött” egy Tatra egészen a Kossuth Lajos sugárúti körforgalomig – annak az esetnek nemrég kezdődött meg a tárgyalása.
Ott kimondta a vádirat, a 48 éves villamosvezető 2014. augusztus 26-án reggel 7 órakor hajtott ki Szegeden a Pulcz utcai kocsiszínből egy Tatra típusú villamossal. A remízből kiállva a vezető a villamos menetkapcsolóját nullás állásba helyezte, az előírások ellenére azonban az irányváltó kapcsolót nem állította át, és az áramkört megszakító kulcsot sem vette magához. Leszállt, hogy a váltót kézzel átállítsa, közben azonban véletlenül egyes fokozatba tette a menetkapcsolót, így a villamos elindult. A vezető a jármű mellett futva próbálta kinyitni az időközben bezáródó ajtót, de nem sikerült neki, így a villamos kihajtott az utcára, ahol a nagy sebesség miatt letört az áramszedője. A jármű egy forgalmas csomóponton, piros jelzésnél áthaladva mintegy 700 métert tett meg, amíg egy peron mellett a Kossuth Lajos sugárúton megállt.
Az első tárgyaláson vádlott nem tett vallomást a bíróság előtt. A Juhász Zsuzsanna bíró által ismertetett korábbi vallomásai szerint nem ez volt az első eset, amikor magától elindult egy villamos. A problémát a vezetők többször jelezték is, de a hibát az eset bekövetkeztéig nem javították ki. Később azonban visszaszereltek a hat ilyen szegedi villamosba egy biztonsági kapcsolót, egy pedált, amelyet folyamatosan nyomni kell ahhoz, hogy a jármű haladjon.
Egy tanúként meghallgatott baleseti helyszínelő azt mondta, 14 éves pályafutása alatt nem találkozott hasonló esettel. A korábbi forgalmi osztályvezető kifejtette, a baleset elvileg nem történhetett volna meg, mert a villamos rendelkezik „akaratlan elindulás elleni védelemmel”, a Közlekedésbiztonsági Szervezet szakemberei azonban rekonstruálni tudták a helyzetet, amelyet akkor a járművezető figyelmetlensége mellett egy műszaki hiba tett lehetővé.
Kíváncsian várjuk, most mi lesz a verdikt.
A baleset fennakadást nem okoz a közlekedésben, a villamosok a belső hurokban gond nélkül ki tudják kerülni a balesetes járműveket. Mindenesetre két villamossal kevesebbje lett hirtelen az SZKT-nak.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!