Tesztelik az első Class 88-ast
Habár a brit magánvasút-társaság a Vosslohtól vásárolta a Class 88-as EuroDual-villamos gépeket, azokat már a svájci központú Stadler gyártja: a spanyolországi Valencia közelében, Albuixech-ben található Vossloh Rail Vehicles gyártóegységet tavaly vette át a Stadler, így az már Stadler Rail Valencia néven épít vasúti járműveket. A tíz jármű a Beacon Rail Leasing tulajdonában fog állni, a Direct Rail Services (DRS) csak bérli majd azokat. A villamos- és dízelüzemre egyaránt képes mozdonyok első kész példányát a napokban vitték a csehországi Velimben található tesztpályára, hogy különféle futópróbákat végezzenek el – írja az International Railway Journal.
A négytengelyes Class 88-as sorozat huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú hálózatról üzemelve négyezer kilowatt névleges teljesítményt adhatnak le, a villamosítatlan pályán való közlekedés érdekében pedig egy hétszáz kilowattos dízelerőforrást is rejt a mozdonyszekrény. A maximális indító nyomaték mindkét üzemmódban 317 kilonewton. A visszatápláló fékezésre képest járművek legnagyobb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra, az elektromos vonatfűtésre ötszáz kilowatt nyerhető ki. A moduláris felépítésű mozdonysorozat számos részegysége – például a mozdonyszekrény, a vezetőfülke, a fékrendszer, a forgóváz, a vontatómotorok és a vezérlő szoftver – megegyezik a „testvér” Class 68-as sorozatéval, a UKLight-dízelmozdonyokkal, melyekből a DRS három adagban összesen harminckettőt rendelt, és eddig huszonötöt vett át.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!