További hét Class 68-as nagydízelt szerez be a DRS a Vosslohtól

iho   ·   2015.08.01. 11:15
400px_drs_class_68

A Direct Rail Services (DRS) vasúttársaság eddig kétszer vásárolt a spanyol gyártó négytengelyes, 2800 kilowatt névleges teljesítményű UKLight-mozdonyaiból. Az első megbízás tizenöt gépe már forgalomba is állt, közülük öttel a Chiltern Railways továbbít szerelvényeket London Marylebone és Birmingham, valamint Kidderminster között – írja az International Railway Journal.

A DRS harminckettőre bővíti Class 68-as flottáját<br>(fotó: Direct Rail Services)

A DRS tavaly szeptemberben hívta le a szerződésben opcióként rendelhető tíz Class 68-ast, amelyek szállítása a Vossloh szerint ősszel fog megkezdődni. Továbbá szintén tíz, a brit szabvány szerinti 25 kilovoltos váltakozó áramról üzemelni képes, ám dízelmotorral is felszerelt, Class 88-as UKdual-villamos mozdonyt is megrendelt a DRS a Vossloh Españától. Mindegyik gépet a gyártó spanyolországi, Valencia közelében található Albuixech-i üzemegységében építik meg.

A Global Rail News információi szerint a DRS a hét új mozdonyt csak bérelni fogja, azok a brit Beacon Rail Leasing lízingcég tulajdonát képezik majd.

A Vossloh Eurolight-mozdonycsaládjának ráadásul új vásárlója is jelentkezett: az olasz Dinazzano Po vasúttársaságnak köszönhetően először rendelnek Olaszországból Vossloh-mozdonyt, még ha csak egyetlen gépet is.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.