Új buszok és trolik Szardínián

Ács Attila   ·   2011.07.16. 11:30

A közelmúltban négy Solaris Urbino 10-et és négy Solaris Urbino 12-t rendelt a szardínia legnagyobb autóbuszos személyszállító társasága, az ARST. A rövidebb változatokért összesen 798 ezer Eurót, a hosszabbakért 840 ezer eurót fizetnek, az átadás szeptember  végén-október elején lesz esedékes. Cagliari tömegközlekedési vállalata, a CTM pedig 15 darab Trollino 12 beszerzéséről kötött megállapodást a lengyel céggel 7,9 millió Euró értékben, ezeket 2012-ig szállítják majd le, elektronikájukat a cseh Skoda gyártja. Tíz Solaris Urbino 18-as csuklós már régebb óta üzemel a városban, az újabb megrendelés is bizonyára azt mutatja, hogy elégedettek a márkával.

De nem csak Solarisok érkeznek idén a szigetre: az ARST 29, 7 méteres VDL (Kusters) minibuszt, 6 példány 8 méteres BredaMenariniBus márkájú midit, és 17, 10 és fél méter hosszúságú Scania-Irizar i4-et is vásárol, rendre 3 768 115 Euró, 1 239 006 Euró és 3 675 400 Euró értékben.

A cég helyi és helyközi vonalakat is üzemeltet Szardínián, a buszparkjuk jelenleg 361 járműből áll, amelyek legkisebb tagjai 10, a legnagyobbak 18 méter hosszúságúak. 2007 óta 109 Mercedes Citarót állítottak forgalomba, ezek között 12, 15 és 18 méteres változatok is találhatók. A flotta túlnyomó többségét azonban mégsem ezek, hanem a Scania-Irizar i4-ek alkotják, amelyből összesen 252 fut a cégnél. A legutóbbi, 2009-es beszerzésű példányokban már 9 literes, 280 lóerős, Euro V-ös és EEV normáknak megfelelő motor, mozgássérült lift, elektromos mozgatású tetőszellőzők, külön vezetőtéri és utastéri klímaberendezés és kávéfőző is található.

Kapcsolódó hírek

Közút Zöldút Haszonjármű Alternatív hajtás

Szénhidrogén alapú üzemanyaggal működő hatótávolság megnövelővel ellátott e-teherautókat tesztel a Scania és a DHL

iho/közút   ·   2025.03.29. 15:30

Jegyezzük meg: Extended Range Electric Vehicle, azaz EREV. A kiterjesztett hatótávolságú villanyautót átmeneti megoldásnak szánják az üggyel foglalkozók. Mindaddig lesz benne ráció, ameddig nem épül ki teljesen a megfelelő hatótávolságú e-járműveket kiszolgáló töltőinfrastruktúra.