Új kombinált árufuvarozási terminált hoznak létre Lengyelországban

iho/vasút   ·   2022.02.04. 12:00
pkpcargo_terminal

A leendő karsznicei létesítmény egyre inkább felkelti a piac érdeklődését.

A multimodális terminál létrehozása érdekében a PKP Cargo-leány PKP Cargo Terminale szándéknyilatkozatot írt alá a Polska Grupa Energetyczna (PGE) vállalattal, valamint annak leányvállalatával, a Betransszal. A Łódźi vajdaság kormánya idén január elején bólintott rá a megvalósításra.

Az ország középső részén, Łódź közelében, Zduńska Wola városa mellett fekvő település logisztikai tevékenységéről ismert területen található. A térség az egyre nagyobb áruforgalmat bonyolító Új Selyemút egyik fontos csomópontja. Elkészültét követően az új terminál az Új Selyemúton szállított áruk jelentős mennyiségét fogja kezelni.

Karsznice két fontos, árufuvarozásra használt vasútvonal, a felső-sziléziai szénbányákat és acélműveket a Balti-tengeri kikötő Gdyniával összekötő, észak-déli irányú 131-es, valamint a német határtól az ország szívébe vezető, nyugat-kelet irányú 14-es vonalak találkozásánál fekszik, továbbá az S8-as autópálya is a közelében fut.

A létesítmény működtetéséhez létrehozott új konzorcium, a KTK a szállítmányozási szektor és a korszerű multimodális megoldások további fejlődését szolgálja majd, mindenekelőtt a lódź-i régióban. A  PGE szerint a konzorciumnak köszönhetően a vállalat egy olyan korszerű szállítmányozási rendszer létrehozásában vehet részt, mely hasznosítja a PKP Cargo Terminale tulajdonában álló terminálok átrakó és tárolási potenciálját. Ez fontos eleme a bełchatów-i régió átalakulásának.

A PKP Cargo reményei szerint a karsznicei lehet az ország egyik legnagyobb átrakóterminálja. A 23 hektáron elterülő létesítményben két portáldaru fog majd üzemelni, kilenc vágánnyal, kirakodó- és raktárterülettel, valamint a kapcsolódó infrastruktúrával, többek között épített utakkal és parkolóhelyekkel várja majd a szállítmányozókat. A terminál raktárterületének megcélzott kapacitása 4500 TEU (azaz ennyi húsz láb hosszú konténer), az éves kapacitás pedig 220 ezer TEU. A beruházás körülbelül 100 millió zloty (azaz körülbelül 7,7 milliárd forint) költségéből 4,6 milliót uniós forrásokból finanszíroznak – adja hírül a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.