Újabb engedély a Vectronoknak

iho/vasút   ·   2020.01.16. 15:00
400px_vectron

A német Szövetségi Vasúti Hatóság (EBA) jóváhagyta a Vectron mozdonyoknak az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) Baseline 3.4 verziójával történő üzemeltetését Németországban. Svédország már korábban megadta a jóváhagyását. A fenti két ország példáját továbbiak is követni fogják.

A Siemens Mobility közlése szerint az ETCS Baseline 3.4 rendszerrel történő üzemeltetés jóváhagyása fontos mérföldkövet jelent a mozdonyok üzemeltetésében. A Siemens Mobility úttörő szerepet játszik a rendszernek a vasúti iparágban történő korai bevezetésében. A digitalizáció segítségével lehetővé válik az ügyfeleknek, hogy intelligenssé tegyék az infrastruktúrájukat és vonataikat, így garantálni lehet azok rendelkezésre állását.

A Vectronok Svédország után Németországban is megszerezték az engedélyt az ETCS Baseline 3.4-es vonatbefolyásoláshoz

Az ETCS lehetővé teszi a vonatbefolyásoló rendszerek szabványosítását a sokféle nemzeti rendszer felváltásával, és biztosítja a vonatok és a pálya menti infrastruktúra közötti interoperabilitást. Az ETCS mára globális szabvánnyá vált az iparágban. Az ETCS Level 2 folyamatos kommunikációt tesz lehetővé a mozdony és a vasúti pálya között. A rendszert használó mozdonyvezetők a vezetéshez szükséges parancsokat, például a megengedett sebességet, célsebességet és távolságot közvetlenül a kijelzőjükön kapják, nem pedig a sínek mentén elhelyezett jelzésekből, mint a múltban. A mozdony a közlekedéshez szükséges összes adatot a vasúti vezérlő központból, a Radio Block Centerből (RBC) kapja GSM-R digitális vasúti rádiórendszeren keresztül, miközben folyamatos megfigyelés alatt áll. A vonat sebességét, pozícióját és irányát a mozdony számítógépe határozza meg, és folyamatosan jelenti a vezérlőközpontnak.

A jelenleg a legtöbb országban használt ETCS Baseline 2-vel összehasonlítva az ETCS Baseline 3 számos új lehetőséget kínál, többek között univerzális fékezésigörbe-modellt. Ezzel egész Európában egyszerűbbé válik az ETCS fedélzeti berendezés használata.

Ezidáig a Siemens Mobility több mint kilencszáznyolcvan Vectron mozdonyt adott el összesen negyvennyolc vevőnek. Ezek a mozdonyok már több mint 260 millió flottakilométert tettek meg, és jelenleg Ausztriában, Bulgáriában, Csehországban, Finnországban, Hollandiában, Horvátországban, Lengyelországban, Magyarországon, Németországban, Norvégiában, Olaszországban, Romániában, Svájcban, Svédországban, Szerbiában, Szlovákiában, Szlovéniában és Törökországban rendelkeznek közlekedési engedéllyel.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek