Újabb negyven mozdonyt vesz az UZ a General Electrictől

iho/vasút   ·   2019.07.12. 09:00
400px_te33a

Az ukrán nemzeti vasút Ukrzaliznyitszia (UZ) és a General Electric (GE) 2018 elején kötött egy egymilliárd dollár, vagyis jelenlegi árfolyamon számolva nagyjából kétszáznyolcvanmilliárd forintos megállapodást, mely értelmében Evolution ES44ACi típusú dízelmozdonyokat vásárol tíz év alatt az UZ, egy részüket részegységekben, helyi összeszereléssel. A GE továbbá felújít számos régebbi mozdonyt és hosszútávú karbantartást is nyújt. A mostani negyven mozdonyra érvényes rendelés a beruházás második fázisa. Az új beszerzéshez százötvenmillió dolláros (bő negyvenkét milliárd forintos) hosszú lejáratú kölcsönt terveznek felvenni nemzetközi pénzintézetektől.

A már meglévő harminc mellé további negyven érkezhet Ukrajnába a TE33A sorozatú dízelgépekből (kép forrása: Railway Gazette)

Az alaprendelés harminc gépre szólt, az első mozdony idén év elején állt munkába, azóta pedig már a harmincadik is dolgozik is az ukrán vasúthálózaton. Az ukrán rendszer szerint TE33A sorozatú mozdonyokat tehervonatok élén veti be az UZ, a járművek gabonát, ércet és fémipari termékeket szállítanak a kelet-európai ország ipari és mezőgazdasági térségei, valamint a fontosabb Fekete-tengeri kikötők között.

A széles, 1520 milliméteres nyomközű, százhúsz kilométer per órás sebességre képes mozdonyok legfontosabb részegységeit az Egyesült Államokban építi meg a GE Transportation, a készre szerelés és az üzembe helyezés viszont már Ukrajnában, a kremencsuki Krijukov Vasútijárműgyárban zajlik. A GE a mostani és a várható következő rendelések során egyre inkább Ukrajnába tervezi áthelyezni a gyártási folyamatokat, segítve ezzel a helyi munkaerőt.

A TE33A-kban egy tizenkét hengeres, 4500 lóerő (3360 kilowatt) teljesítményű dízelerőforrás dolgozik, mely eleget tesz az Európai Unió IIIA szintű kibocsátási előírásainak, továbbá alacsony életciklus-költségekkel is bír. A mozdonyokat mikroprocesszoros vezérléssel, távdiagnosztikai rendszerrel, elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel látják el. A vezetőfülkék szabályozható klímaberendezést és passzív ütközésvédelmet kapnak. A vezérek kényelmét a hosszútávú utak során ergonomikus zuhanyzó, valamint hűtőszekrény és tűzhely szolgálja. Az UZ elavult dízelgépeihez képest sokkal környezetbarátabb, megbízhatóbb és rugalmasabban bevethető gépek kevesebb üzemanyagot és olajat fogyasztanak, továbbá a karbantartások közötti idő is jóval hosszabb lehet – jelenti a Railway Pro.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek