Újabb Vectron-megrendelők

iho   ·   2013.08.18. 15:15
400px_vectron

Rövidesen tovább bővül a Vectron mozdonyokat használó vasúttársaságok sora, miután a hamburgi székhelyű BoxXpress négy villanygépet rendelt meg a Siemenstől. A kombinált árufuvarozással foglalkozó cég a négytengelyes villanymozdonyokat, melyeket várhatóan az év végén vehet át, tehervonatok vontatására fogja használni. A gépek karbantartásáért a gyártó felel.

A német vasúttársaságot az osztrák CargoServ követte, habár az csak egyetlen mozdonyra nyújtotta be igényét; a megállapodást augusztus hetedikén írták alá a Siemensszel. A CargoServ jelenleg hét EuroSprinter-mozdonyt (ES 64 U2, ismertebb nevén Taurus) üzemeltet. A mostani megrendelés az első Vectronjuk, aminek érkezése 2014 februárjára várható.

A CargoServ egyetlen Vectront szerez be. A BoxXpress négy mozdonyt vesz, látványtervüket még nem bocsátotta közszemlére.<br>(látványterv: CargoServ)

A négy plusz egy mozdony mindegyikét ellátják az egységes európai vonatbefolyásolási rendszerrel (ETCS). Műszaki paramétereik is szinte teljes mértékben meg fognak egyezni: teljesítményük 6400 kilowatt, csak 15 kilovolt 16,7 hertzes váltóáramot használhatnak, legnagyobb üzemi sebességük 160 kilométer per óra.

A járműveket a gyártó München közelében található allachi üzemegysége építi meg – számol be az International Railway Journal.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!