Újabb Ventusokkal bővült a GYSEV ausztriai flottája

iho/vasút   ·   2021.10.05. 15:00
raaberbahn_ventus

A Siemens jóval a határidő előtt adta át a három Desiro ML-t. A szerelvények október 4-étől Sopronkeresztúr (Deutschkreutz) és Bécs között szállítják az utasokat.

A GYSEV ausztriai üzletága, a Raaberbahn még 2019 júniusában rendelt három Desiro ML villamos motorvonatot a Siemenstől 21 millió euróért – jelenlegi árfolyamon körülbelül 7,5 milliárd, akkori árfolyamon 6,7 milliárd forintért. A szerelvényeket a napokban vehette át a vasúttársaság. Az egyik vonatot ráadásul „Burgenland 100 éves” matricával is feldíszítették a Raaberbahn és Burgenland közötti, szoros kapcsolatot és közös történelmet jelképezve.

Az új közlekedési szolgáltatási szerződések keretében a Szövetségi Éghajlatvédelmi Minisztérium és a Keleti Régió Közlekedési Szövetség átfogó közlekedési szolgáltatásokat rendelt meg. A Raaberbahn ezeknek a közlekedési kapcsolatoknak az érdekében összesen nyolc Ventus motorvonattal bővíti saját járműparkját. Az első három új, sárga–zöld színű szerelvényt a napokban helyezték ünnepélyesen üzembe, a vonatok október 4-étől a Deutschkreutz–Bécs útvonalon, valamint a bécsi agglomerációban egészen Pozsonyig közlekednek. A további öt szerelvényt 2022 tavaszán veheti át a vasúttársaság. A modern és biztonságos vonatok a burgenlandi ingázóknak biztonságos és kényelmes vasúti utazást nyújtanak, a járműpark bővítésével a burgenlandi tömegközlekedés még vonzóbbá válik az utazóknak.

A Raaberbahn először 2014 januárjában rendelt ötöt az osztrák számozási rendszer szerint 4744-es sorozatú villamos motorvonatokból a Sopron–Bécs–Pozsony nemzetközi viszonylatra. A GYSEV-nél Ventus márkanevet szerző járművek 2016 júliusában álltak forgalomba.

Az új, 4746 sorozatú vonatok még nagyobb komfortot nyújtanak az utasoknak: az oldalanként négy, kétszárnyas ajtó helyett már hatot, kényelmes üléseket, wifit, légkondicionált utasteret, nagy képernyőket a megfelelő utastájékoztatáshoz, korszerű berendezéseket, akadálymentesítést, valamint a látássérültek érdekében erős színkontrasztokat.

A Siemens Mobility Austria által gyártott, 75,1 méter hosszú, sárga–zöld vonatok 160 kilométer/órás végsebességre és kiváló gyorsulásra képesek. A szerelvények beltéri kiépítését, az összes műszaki berendezést is beleértve, az ÖBB műszaki szolgáltató vállalkozása, az ÖBB Technische Services GmbH Bécs Jedlersdorf városrészében található műhelyében végezte el. A motorvonatok gyártásában beszállítóként döntő szerepet játszottak az ausztriai kis- és középvállalkozások, ezzel egyrészt jelentős hozzáadott értéket teremtettek Ausztriában, másrészt ismét központi szerepet kap a jövő közlekedési eszközének, az innovatív és fenntartható, éghajlatbarát közlekedés gerincének szánt vasút.

Az újonnan leszállított járműveket úgy alakították ki, hogy később bármikor beléjük lehessen szerelni az akkumulátoros hibrid technológiát, így a jövőben a Ventusokat a nem villamosított vonalakon is előremutató és biztonságos, kibocsátásmentes alternatívaként lehetne használni.

A Raaberbahn szerint a vasúti közlekedés jövőbeni fenntartásához elegendő és folyamatos beruházásra van szükség, a társaság folyamatos fejlesztését és környezetbarátabb üzemelését a Szövetségi Éghajlatvédelmi Minisztériumtól és Burgenland tartománytól érkező támogatás teszi lehetővé. Az új Desirókat az ausztriai UniCredit Leasing GmbH finanszírozza Burgenland tartomány garanciavállalása mellett.

(Nyitókép forrása: Siemens)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.